Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Poäng (igen) knepigt ...


Esuk

Rekommendera Poster

Jag menade den totala poängstatistiken alltså.. Vad är det för mening att ha statistik på någonting som varit buggigt och vissa har fått mer poäng än de skulle haft osv.. Nää resetta totala statistiken så börjar vi om...

 

Gondor

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 121
  • Skapad
  • Senaste svar

Haha. Då blir Weyland glad. Han som postat en sån massa bara för att få poäng. ;)

 

Är det någon som har lust att förklara poängen med poäng och de färgglada fyrkanterna?

 

Om man bara vill ha en gul, hur gör man då?

 

/JANspeed

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joo men alla här vet ju vilken mästerpostare han e, och det kommer väl inte va nåt problem för honom att ta ledningen på poängligan igen.. Även Weyland borde uppskatta att statistiken är riktig, eller hur?

 

Dessutom kan det ju ge poängdelen en nyttig vitamininjektion, för då vet alla att om folk som får hjälp är noga med att sätta poäng på bra svar så kanske det kan fylla nån funktion med poäng också..

 

Gondor

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, det hade jag missat totalt(tekniska finesser ehrrmm).

 

Det var ju en "lönsam" tråd för mig det här = 10 poäng ;-)

 

Men det förklarar inte ökningen från 22 till 56 poäng på 2 dagar !!! Jag orkar verkligen inte gå igenom allt för att kolla, kan ni klicka fram någon statistik så man kan se vad för typ av inlägg det är som premierats dom sista dagarna ?

 

Den informationen kan nog vara ganska viktig om man ska ta ställning till en ev. reset, det _kan_ ju vara så att folk bara har upptäckt att funktionen finns typ som att SMS upptäcktes 5+ år efter introduktionen ;-)

 

Iofs tvivlar jag på att det är mestadels hjälpsamma inlägg som premierats dom här dagarna, för då borde Weyland vara uppe i åtminstone 150 poäng nu ;-)Inte bara han, alla dom som har skrivit skapligt mycket åtminstone senaste tiden borde fått massor av poäng...skulle som sagt vara kul att se statistik.

 

Sen finns juh konspirationsteorin; att någon är svartsjuk på Weyland och vill ta en gruvlig hämnd; "spamma" poängsystemet så Weyland hamnar på 0 igen....go figure :7/

 

/PaleRider

- Riding the wind of Mandrake Linux 8.1 :-)

----------------------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett exempel..

 

jag har 315 inlägg och jag har fått 13 poäng.

Det ger 1 poäng per 24,2 inlägg...

 

Weyland har 4230 inlägg och 81 poäng, det ger 1 poäng per 52,2 inlägg.

 

Det vore väl kul för alla om man började om på 0 poäng då...

 

Bara en tanke..

 

Gondor

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vore väl kul för alla om man började om på 0 poäng då...

 

Bara en tanke..

 

Enligt ditt sätt att räkna har ex. jag 1 poäng per 29,0 inlägg

 

Visst kan man börja om, poängen har som tidigare sagts, ännu inte haft någon praktisk betydelse annat än prestige i vissa läger.

 

Fast lite surt borde det ändå vara för dom som varit med _länge_, eller ?

 

P.S. Visst finns det logik i om ålder och erfarenhet betalar sig, kolla på NHL :-PPP

 

/PaleRider

- Riding the wind of Mandrake Linux 8.1 :-)

----------------------------------------------

 

[inlägget ändrat 2001-10-03 16:47:13 av PaleRider]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vore förresten intressant att se statistik på antalet poäng/inlägg det vore väl mer relevant egentligen än att visa bara poängen..

 

Tex så som jag räknade fram i det tidigare inlägget..

 

Gondor

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vore förresten intressant att se statistik

 

Visst vore det det, när jag ändå fick upp NHL i bakhuvudet kan jag ju peka på det faktum att sportfånarna däröver är _galna_ i statistik; statistiksida till eforum nu ??? Någon ?

 

 

/PaleRider

- Riding the wind of Mandrake Linux 8.1 :-)

----------------------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaa för katten... mer statistik till oss.. vrid å vänd på siffrorna.. antal poäng per vecka och månad kanske.. på så sätt skulle weyland och vi andra kunna behålla gamla poäng, men ändå ha en lista som rör sig lite så det inte är samma namn hela tiden...

 

Gondor

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vrid å vänd på siffrorna.. antal poäng per vecka och månad kanske.. på så sätt skulle weyland och vi andra kunna behålla gamla poäng, men ändå ha en lista som rör sig lite så det inte är samma namn hela tiden...

 

Lysande ide´!!! Tänk dig "veckans skribent", "Månadens skribent", "Hall of Fame" och tom "Rookie of the year" hehe

 

Bara att övertyga Simon och Erik nu ;-)

 

 

 

/PaleRider

- Riding the wind of Mandrake Linux 8.1 :-)

----------------------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaa, visst e det kul... Då snackar vi statistik...

 

hehe rookie of the year va bra.. men det är ju så sant som det e sagt, det är ju en DB bakom antar jag så det är ju bara att plocka ut godsakerna som man vill ha...

 

Gondor

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BTW, det verkar som om Simon och Erik kanske måste överväga(eller håller på) att justera "poängspamsfiltret"; jag har vad jag minns bara delat ut en(eller två ??) poäng idag, och är redan "svartlistad". Riktigt så restriktivt behöver det väl inte vara ? Nu kan tex inte Gondor få någon poäng för sin utmärkta ide'....

 

 

/PaleRider

- Riding the wind of Mandrake Linux 8.1 :-)

----------------------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fasen jag får inte rösta heller.. försökte ge palerider 1 poäng, men det gick ju inte...*suck*

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö
Vad är det för mening att ha statistik på någonting som varit buggigt och vissa har fått mer poäng än de skulle haft osv..

 

Själva poängsättningen har inte varit buggig. Det som inte fungerat som det ska är bränningen av den sida som räknar ut top5listan.

 

Det har hoppat fram och tillbaka beroende på att eforum ligger på flera lastdelade servrar. Top5listan har fastnat vid olika tillfällen på varje server.

 

 

/Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PaleRider skrev:

jag har vad jag minns bara delat ut en(eller två ??) poäng idag, och är redan "svartlistad".

 

Var glad att det inte stod:

Du får inte rösta mer i år.

 

/Milkman

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö

Jag skrev fel i poängkollen så det fick bara ges fem poäng per dag på hela eforum. Lite snålt... Detta är nu fixat så du kan nu ge palerider de poäng han förtjänar.

 

/Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var glad att det inte stod:

Du får inte rösta mer i år.

 

Varför ? Din grånade juver-skalle :P

 

Jag har inte spammat en sekund, jag har bara råkat _FÅ_ en jävla massa poäng. Varför jag har fått det har jag inte den blekaste aning om ?

 

Den högsvenska avundjukan i full blomning, _ELLER_ ???

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, nu har Gondor fått sin poäng :-)

 

Hoppas inte "Mjölkmannen" blir rasande nu...huuh, vad rädd jag blir ;-P

 

 

/PaleRider

- Riding the wind of Mandrake Linux 8.1 :-)

----------------------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej för tusan, kanske lite sur, har väll pacerat BF :-)

 

Man kan juh undra ;-) Kollar vi stat igen så har _DU_ snott ihop 10 poäng på "bara" 125 inlägg;

 

Det ger ett snitt på 1 poäng per 12,5 inlägg ! Bättre än nästan någon annan :-P

 

Finns det någon komplott är du förvisso en del av den, min gode Brutus ;-)

 

 

/PaleRider

- Riding the wind of Mandrake Linux 8.1 :-)

----------------------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ? Din grånade juver-skalle :P

 

Nu känner man sig hemma ;-)

Brukar få höra nått liknade på jobbet ibland, mest på skoj förstås, eller???

 

Jag är inte avundsjuk på poängen, tycker bara det är kul.

 

Förästen PaleRider få se om Du blir den 100de som skriver något i denna tråd.

 

Ha det så bra, skall gå å tryna nu, skall kursa lite kobira i morrn...

--------------------------

The milkman always bring twise

 

/Milkman

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mest på skoj förstås,

 

Hehe ;) Det är väl solklart, men vad vore livet utan kraftuttryck ?

 

 

/PaleRider

- Riding the wind of Mandrake Linux 8.1 :-)

----------------------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

här åker man bort en kväll/natt/dag och vad händer på Eforum medans man är borta ... jo min lilla oskyldiga tråd spårar ur totalt ... skönt ... sådant här gör eforum riktigt roligt ...

 

Jag förstår inte heller varför folk säger att vi om 30 år kommer ha datorer med artificiell intelligens, jag har det i alla fall redan nu. Min dator jävlas med mig, och det är den fullt medveten om. Jag hatar datorer.

 

*lol*

 

 

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...