Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skillnader ellan svarta och vita...


MariaE

Rekommendera Poster

Jag fick inte forsätta i min tråd om diskriminering  eftersom jag inte hann hitta några länkar i tid... 

//eforum.idg.se/topic/351299-jag-hoppas-att-diskrimineringslagen-%C3%A4r-b%C3%A4ttre/?do=findComment&comment=1671800

Här är medicin som funkar annorlunda på svarta än på vita patienter...

http://www.lakartidningen.se/Opinion/Debatt/2013/09/Blodtrycksbehandling-av-svarta-patienter/

http://www.fass.se/LIF/product?userType=0&nplId=20090103000032

 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du dra någon slutsats av det här?

Ja att den läkaren som inte känner till detta eller tar reda på vilka mediciner som svarta inte tål lika bra som vita riskerar att  få sin  legitimation indragen. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja att den läkaren som inte känner till detta eller tar reda på vilka mediciner som svarta inte tål lika bra som vita riskerar att  få sin  legitimation indragen. 

/Maria

 

Hur känns den insikten då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick inte forsätta i min tråd om diskriminering  eftersom jag inte hann hitta några länkar i tid... 

//eforum.idg.se/topic/351299-jag-hoppas-att-diskrimineringslagen-%C3%A4r-b%C3%A4ttre/?do=findComment&comment=1671800

Det är fel, tråden stängdes därför att inga av dina följande inlägg hade något som helst att göra med en diskrimineringslag och ändå mindre med den finska diskrimineringslagen som du länkade till. Diskrimineringslagen har inget att göra med hur människor reagerar på mediciner, oavsett om det gäller att vita och svarta reagerar olika på blodtryckssänkande mediciner eller om det gäller att rödhåriga reagerar annorlunda på narkos än ljus-, brun- och svarthåriga.

 

Eftersom Eforum inte är rätt forum för att skriva flera inlägg efter varandra som bara har flera länkar hur som helst stänger jag även denna tråd. Vill du göra sånt får du göra det i en blogg, på Twitter, Facebook eller något liknande.

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...