Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

one.com e-postserver


MC Doktorn

Rekommendera Poster

Någon som vet varför e-post försvinner från one.com's server?

Har haft samma inställningar på mina datorer och mobiler i flera år, och det har fungerat frlfritt
fram till fredag 19/2.
Använder pop3, med inställning spara meddelande på servern, ta bort efter 14 dgr.
Och ta bort meddelande som tagits bort lokalt.
Detta för att kunna ta hem samma e-postmeddelanden på flera enheter.
Men senaste veckan så försvinner meddelandet från servern så fort jag hämtat hem det med någon enhet.
one.com hävdar att de inte har gjort någon ändring, men det verkar inte vara fallet.
Någon annan som råkat ut för något liknande?

Har ca 10st olika e-postadresser, och vill samla alla mail i en inbox, och alla skickade i en mapp för skickat.
Tips på hur jag löser detta mottages tacksamt.

 

Hälsningar

Kari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också One.com, men inga problem för mig, (ännu iaf.).

 

När du säger Inkorg, menar du då att du loggar in via webmail och vill samla dessa där i en inkorg. Där har jag i så fall inga svar.

Annars är det ju någon e-postklient, ex Mozilla Thunderbird eller annat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också One.com, men inga problem för mig, (ännu iaf.).

 

När du säger Inkorg, menar du då att du loggar in via webmail och vill samla dessa där i en inkorg. Där har jag i så fall inga svar.

Annars är det ju någon e-postklient, ex Mozilla Thunderbird eller annat

Jag har Outlook och Office 365 nu, har kört tidigare versioner av Outlook tidigare.

Så det är lokalt i mina Outlook som jag en gemensam inkorg, och där jag styr inkommande mail till olika mappar med hjälp av regler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv kör jag Office 2010 och Outlook och där fungerar det utan problem utan att behöva skapa regler. Nu har jag iof skapat regler som kopierar mail från några olika avsändare till olika korgar i Inkorgen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...