Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

W10 borttagande av enhetsbeteckning


hup151_t

Rekommendera Poster

När jag högerklickar på "Den här datorn" och väljer öppna får jag fram på skrivbordet överst Mappar (6) och därunder Enheter (15) - Enheter börjar med telefonikon Galaxy ALPHA och sedan alla diskarna. Nu har jag bytt telefon och skulle vilja ändra Galaxy ALPHA till Galaxy S6. Hur bör jag då göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag skrev så börjar enheter med telefonikonen - alltså ser jag den som enhet. Jag har provat med högerklickning på ALPHA men får inte fram alternativ för namnbyte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då ser det annorlunda ut på din dator än det gör på min, jag har inget problem alls att byta namn på min telefon.

 

Prova att byta namn i diskhanteraren. skriv disk i sökrutan och välj "Skapa och formatera hårddiskpartitioner. Högerklicka på telefonen och välj Egenskaper och skriv in önskat namn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack - när jag skriver in disk får jag direkt upp skapa och formatera hårddiskpartitioner - där går endast vänsterklickning som då ger diskhantering.  Där finns alla 3 fysiska diskarna ( C ssd) och den flyttbara men ej telefonen, Bifogar screen shot på "Den här datorn".

post-135452-0-18823700-1455620482_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det att öppna telefonen i Den här datorn?

Jag blir lite fundersam när den inte finns med i vänsterkolumnen och undrar om det bara är någon sorts genväg som hänger kvar till höger..

 

Syns telefonen i Enhetshanteraren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det går inte att öppna telefonen i Den här datorn och den syns inte i Enhetshanteraren. Som jag minns syntes den i vänsterkolumnen endast de gånger jag hade telefonen ansluten med sladden till Datorn men är osäker. Rimligt då som kvarbliven genväg och jag antar jag får finna mig i att den finns där? Nu kan jag utan vidare ansluta den nya Samsung S6?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

För att förtydliga: när du ansluter telefonen med USB-kabel piper det till lite i datorn då och telefonen dyker upp i 'Den här datorn' och du kan komma åt den?

 

Sedan brukar man behöva göra ett val på telefonen om denna skall anslutas som lagringsmedia eller ha en annan typ av anslutning och det gör man efter att usb-sladden är inkopplat.

Gör man inte ett aktivt val på telefonen för tex. "anslut som usb-lagningsenhet" (eller vad det kan stå) så dyker nog heller inte telefonen upp i 'Den här datorn'.
 

Och dessutom; jag hade problem med en äldre Samsung och den gick inte att ansluta eller se telefonen innan jag installerat drivrutinerna för telefonen m.a.o. Samsung Kies

Och det bör följa med programvara på CD-skiva till telefonen och då kanske du skall prova att (om)installera denna.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det så att Galaxy ALPHA bara ligger som en tom Ikon under Den här datorn. Dess innehåll har flyttats över till min nya Galaxy S6. När jag ansluter S6 med sladd så dyker den upp som enhet efter Alphan och före Lokal disk C som då ger 16 enheter på på screenshoten ovan och syns även till vänster. Där fungerar S6 helt ok. Drar jag ur sladden så försvinner S6 från bägge ställena. Jag skrev även i början att jag bytt från Alpha till S6. Det är alltså den tomma ikonen Alpha jag vill ha bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Ok, nu förstår jag.

Tycker det är märkligt att en ikon för ansluten enhet dyker upp - om inte den enheten är ansluten?

Detta är ju inte normalt, endast ansluta enheter skall ju visas - inga andra enheter oavsett om dessa varit anslutna tidigare.

Kan det vara så att det finns gamla programvaran fortfarande installerad med dess drivrutiner till den gamla Alpha-fånen som ställer till det?

 

Högerklicka på Start > Program och funktioner => gå igenom listan med allt med Samsung och avinstallera den gamla programvaran (det skall väl stå datum och version)?

Alt. avinstallera allt med Samsung och ominstallera programvara för den nya, starta om datorn.

 

Sedan se till att ta ny backup och annat från din telefon till datorn.

Ja bara ett långskott, tyvärr.

:unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Zlatan skjuter "long shots" baklänges i mål ibland! De enda programmen som finns för Samsung i listan är Kies3 (inlagd idag) och nånting som heter Samsung Link 2.0.0.1502231139 på hela 205 mb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...