Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

usb-grafikkort


lassegg

Rekommendera Poster

hej

har en äldre dator med ett inte så bra grafikkort. har hört att det finns bra så kallade USB-grafikkort som ersätter det integrerade. Tacksam för tips och vad som krävs för ett sådant här tillvägagångssätt där ett USB-kort ersätter det inbyggda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Är det en bärbar! Är det en stationär kan du montera ett "extra" grafikkort i den. Berätta gärna vilket fabrikat och modell datorn har så blir det lättare att få råd och tips.

 

/ Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Är det en bärbar! Är det en stationär kan du montera ett "extra" grafikkort i den. Berätta gärna vilket fabrikat och modell datorn har så blir det lättare att få råd och tips.

 

/ Jari

hej igen
det är en stationär och här följer en översikt
 
Operativsystem
Windows 10 Pro 32-bit
CPU
Intel Core i3 2100 @ 3.10GHz 48 °C
Sandy Bridge 32nm Teknologi
RAM
4.00GB Dubbel-Kanal DDR3 (9-9-9-24)
Moderkort
MSI B75MA-P45 (MS-7798) (SOCKET 0) 28 °C
Grafik
TOSHIBA-TV (1360x768@59Hz)
Intel HD Graphics (MSI)
Minne
119GB ADATA SP900 ATA Device (SSD) 28 °C
Optiska Enheter
Optiarc DVD RW AD-5280S ATA Device
Ljud
Realtek High Definition Audio
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Vad är det för formfaktor på datorhöljet? Är det fullhöjd? Det finns en kontakt på moderkortet där det finns möjlighet plocka i en ett grafikkort pcie x16. Det som avgör är vad du vill ha ut från grafikkortet. Är det för spel? Det finns några alternativ här.

Det som också styr är effekten på datorns nätaggregat.

/ Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för formfaktor på datorhöljet? Är det fullhöjd? Det finns en kontakt på moderkortet där det finns möjlighet plocka i en ett grafikkort pcie x16. Det som avgör är vad du vill ha ut från grafikkortet. Är det för spel? Det finns några alternativ här.

Det som också styr är effekten på datorns nätaggregat.

/ Jari

tack för svaren

 

det är ett gammalt hemmabygge som jag själv inte har svarat för men min grundfråga var ändå om det finns USB-grafikkort som kan ersätta det inbyggda?

 

Tack

 

lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är tveksam till att USB-grafikkort kommer hjälpa. Jag hade ett USB-Ljudkort en gång i tiden och det orkade inte med att spela upp ljudet från en blu-ray utan rejäl fördröjning. Så ett USB-grafikkort kommer antagligen inte fungera jättebra för något krävande.

 

De kort jag sett har använt andra anslutningar än USB, så möjligheter finns, men antagligen inte via USB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för alla svar. jag kommer nog att testa något av förslagen

 

lasse

 

Bortkastade pengar att köpa ett usb kort. Det är i alla fall min åsikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...