Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows DVD spelare


bgjo

Rekommendera Poster

I samband med ominstallationen av Windows 10 försvann Windows DVD spelare för mig.

DVD spelaren installerades automatiskt vid uppdateringen från Windows 8.1 Pro till Windows 10 Pro förmodligen för att 8:an innehöll Windows Media Center. Efter diverse problem med uppdateringen till Windows 10 var jag tvungen att göra en ny 'fullständig' installation av Windows från en nedladdad iso-fil varvid DVD spelaren försvann. Är det någon som känner till om det är möjligt att återställa denna igen eller om den får ses som förlorad? Finns ju i Windows Store men där kostar den ju en del. /bgjo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kan få den appen gratis så finns den i Windows Update.

 

4. Q: What do I have to do to get the free app?
A: Soon after upgrading to Windows 10, the free Windows DVD Player app will be automatically downloaded via Windows Update, but you can speed up this process by going to Settings from the Start menu, selecting Update & security, and then click Check for updates. You should see a new KB3081704 update available that begins to download, which will install the free Windows DVD Player app.

8. Q: Will I keep the free app if I reinstall Windows using update and recovery?

A: The free Windows DVD Player app is tied to your Windows 7 or Windows 8 Pro installation, so any action that reinstalls Windows over the top of an existing Windows 10 installation will break this tie and remove the free Windows DVD Player app. To recover the free app, you’ll have to use your installation media to re-install Windows 7 or Windows 8 Pro + Media Center, and then upgrade to Windows 10.

http://answers.microsoft.com/en-us/insider/forum/insider_apps-insider_other/getting-the-windows-dvd-player-app/6c94b519-8b05-462e-a864-b7ad67d5c834?tm=1438117403084

 

Annars kan jag rekommendera det mycket bättre programmet VLC.

https://www.videolan.org/vlc/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KB3081704 återfinns inte bland uppdateringarna. Tänkte att man kanske kunde ändra produktnyckeln på Windows till den jag erhöll när jag köpte Media Center Pack(?) och att den då dök upp automatiskt, men det blir nog till att installera en annan app (program) när jag behöver den.

Tack för förslaget. /BG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...