Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Internet" fryser min dator! HJÄLP


kirsby

Rekommendera Poster

Hej, vet inte vart jag skulle posta detta inlägg men hoppas jag får svar här!

Det år så att jag har ett problem som jag inte kom ihåg när jag fick det men vet inte hur eller varför det blir som de blir,

Problem:
 

Youtube och Facebook fryser fast min dator(google chrome), testade att ominstallera datorn men fick samma problem. Det är dock en gammal dator(5år) men vill veta vad det kan vara för problem, annars funkar datorn fin att spela cs och lol på, snacka skype, använda spotify, alltså bara internet som krånglar, även om jag försöker spela upp ett video klipp så fryser sig datorn.

Tacksam för hjälp Smiley smile

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova.

 

Går datorn varm, kolla efter ev. damm i fläktar?

 

Töm cachen i din webbläsare/na

 

Avinstallera flash och installera om det igen?

 

Enda jag kan erbjuda, andra kanske har andra förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, vet inte vart jag skulle posta detta inlägg men hoppas jag får svar här!

 

Det år så att jag har ett problem som jag inte kom ihåg när jag fick det men vet inte hur eller varför det blir som de blir,

Problem:

 

Youtube och Facebook fryser fast min dator(google chrome), testade att ominstallera datorn men fick samma problem. Det är dock en gammal dator(5år) men vill veta vad det kan vara för problem, annars funkar datorn fin att spela cs och lol på, snacka skype, använda spotify, alltså bara internet som krånglar, även om jag försöker spela upp ett video klipp så fryser sig datorn.

Tacksam för hjälp Smiley smile

 

:)

 

Eftersom du skriver att du kör Chrome när frysningarna inträffar så kan det ju vara bra att testa med andra webbläsare också, t ex Firefox, Opera, Internet Explorer, för att veta om det beror just på webbläsaren eller något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick in på explorer, och in på youtube men fick samma problem när jag startade ett videoklipp... ska till stan å köpa en lufttryck på burk å rensa allt damm, eftersom det e väldigt dammit i datorn. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har löst problemet, googlade det problem jag fick och allt e förmodligen löst nu, ska rensa skiten på damm! Tack så mycket för allas hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NEJ det löste sig fan inte... haha funkade ett tag, installerade lol skype steam cs, men skulle in på yt å kolla en sak men hände då samma skit.

 

skulle in på lol efter de hände å kolla på ens champions attacker(en video alltså) och den frös ändå :/

 

är de ngt jag kan behöva köpa nytt till datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du något program som visar temperaturen på olika ställen i datorn?

Om du t ex har en egenbyggd dator så har de flesta moderkortstillverkare program som bland annat visar temperaturer.

 

Annars så finns t ex HWMonitor: http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html

Om du laddar ner zip-filen och packar upp den i någon mapp så bör det inte kunna komma med några oönskade reklamprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör XP hemma och har på sista tiden råkat ut för att datorn frusit.

Under surfning.

Beslöt till sist köra Malwarebytes Anti Malware och Super Antispyware för få bort "skiten" istället för att surfa.

Döm om min förvåning då det kommer en uppmaning uppdatera JAVA (vilket inte går eftersom JAVA 8 ej stöder XP, redan försökt uppdatera)

och sedan hänger sig datorn på nytt.

Så jag gör ytterligare en "Norsk reset", startar om datorn och avinstallerar JAVA.

Och så var problemet med hängningarna/frysningarna under surfning borta !

Det var alltså ORACLES JAVA som frös datorn !

Bort med JAVA! Och allt funkar igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...