Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kontaktformulär hatar Yahoo = sant.


DePhaz

Rekommendera Poster

Varför har i princip alla  (pip) företag i landet som har en hemsida med kontaktformulär bestämt sig för att unisont rata Yahoo adresser?? Om det ens går att skicka ett meddelande får man inom någon timme tillbaka något obegripligt från Mailer deamon. Att maila direkt till E-post adressen brukar fungera men det är inte garanterat. Vad är det för negativ särbehandling? Och varför just Yahoo som är så stora? Det är ju inte direkt något okänt företag. Trams! Ungefär som om du inte skulle få ringa vissa nummer bara för att du har teleoperatör Y istället för X. Är det bara därför att E-post adressen är gratis (och att E-post därmed tillgänglig för varenda småunge i hela världen) som jag blir utslängd? Måste jag kanske betala dyra pengar för en E-post adress och kanske en egen domän för att bli godkänd? Tycker det är skandal att man ska behöva bli behandlad på detta sätt år 2015. 

 

(Det gäller inte bara Yahoo, har haft problem med Hotmail också). 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får jag gissa att kontaktformulären är anpassade för gmail?

Eller har du en mailadress som på t.ex. engelska kan uppskattas som stötande.

Exempel: För snart 30 år sedan tog 4 småländska trähusfabrikanter och gjorde en gemensam satsning på England. Med hjälp av sina initialer så bildade de Fast House AB.

Det går ju snabbt bygga ett trähus som levereras i färdiga delar.

Men det var bara att kasta de färdigtryckta broschyrerna !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det något fel på ett "snabbt" hus? 

 

Nä, jag har förnamnefternamn@yahoo.com som E-post adress. Inget stötande i det. En av kontaktformulären jag försökte använda gav faktiskt besked om att det inte var tillåtet med en Yahoo adress. Jo, det är sant. Det kom upp ett meddelande. Min teori är fortfarande att  fria (läs: gratis) adresser brukar användas av mindre seriösa för att skicka spam, virus eller annat elände och det är därför som många ställer in sina mail servrar på att sortera bort just dessa adresser. Men det är ju inte snällt mot oss andra. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...