Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Använda appar


MariaE

Rekommendera Poster

Varför ska man använda appar i Linux? Det ska man väl bara använda till surfplatta eller mobil ? 

https://chrome.google.com/webstore/launcher/bomhoanbpkeifgklbpebekfgblgficjn?utm_source=chrome-ntp-icon . Jag använder Linux MX AntiX än så länge tills det blir fel igen eller när jag köper eller får en ny dator.

//eforum.idg.se/topic/350590-linuxdatorer/

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ska man använda appar i Linux? Det ska man väl bara använda till sufplatta eller mobil ? 

https://chrome.google.com/webstore/launcher/bomhoanbpkeifgklbpebekfgblgficjn?utm_source=chrome-ntp-icon . Jag använder Linux MX AntiX än så länge tills det blir fel igen eller när jag köper eller får en ny dator.

//eforum.idg.se/topic/350590-linuxdatorer/

/Maria

 

Appar i Chrome Web Store, som du hänvisar till, går utmärkt att använda i webbläsare Chrome i det operativsystem den är är installerad.

 

Varför du ska använda apparna, vem vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Appar i Chrome Web Store, som du hänvisar till, går utmärkt att använda i webbläsare Chrome i det operativsystem den är är installerad.

 

Varför du ska använda apparna, vem vet?

Jag ska testa några appar. Jag trodde bara att såna kunde användas till surfplatta. Då kanske det blir lite tydligare text i eforum.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

App är en förkortning av Application, vilket översätts till Tillämpningsprogram. Application och dess förkortning App har använts länge i engelskan för vanliga program till datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

App är en förkortning av Application, vilket översätts till Tillämpningsprogram. Application och dess förkortning App har använts länge i engelskan för vanliga program till datorer.

Då är det märkligt att jag inte har läst det nånstans när det gäller Windows eller Linux. Application var ett av de första orden på dataengelska som jag lärde mej efter ordet hardware tror jag. Ordet app har jag bara sett när det gäller surfplattor och mobiler som man kan  surfa på. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från Wikipedia:

 

App, apps or APP may refer to:

 

  • Application software that causes a computer to perform tasks for computer users
  • Mobile app, software designed to run on smartphones and other mobile devices
  • Web app, software designed to run inside a web browser

Det var väl "Web app" det gällde i ditt fall eftersom du länkade till ett Chrome-tillägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från Wikipedia:

Det var väl "Web app" det gällde i ditt fall eftersom du länkade till ett Chrome-tillägg.

I mitt fall??? Man kan väl använda det till suftplatta också?? Men jag laddar mest ner appar från playstore eller andra ställen. De första apparna laddades ner direkt när jag kopplade plattan till datorn. 

 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså i det fall som denna tråd handlar om enligt din trådstartsinlägg.

 

Blanda nu inte in en surfplatta i denna tråd som ligger i forumet Linux & Unix.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då ska jag testa att ladda ner lite appar till Linuxdatorn. Jag trodde bara såna gick att ladda ner till suftplatta eller en mobil som man kan surfa på. . Våra datakunskaper är ju inte på samma nivå. Hoppas det funkar.. Är det bar appar från Web App som funkar?

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då ska jag testa att ladda ner lite appar till Linuxdatorn. Jag trodde bara såna gick att ladda ner till suftplatta eller en mobil som man kan surfa på. . Våra datakunskaper är ju inte på samma nivå. Hoppas det funkar.. Är det bar appar från Web App som funkar?

/Maria

 

I det fall du har Chrome installerat som webbläsare i Linuxdatorn så hämtar du för webbläsaren avsedda appar till Chrome i Chrome Web Store. I det fall du vill ha fler program i Linuxdatorn så hämtar du program i Linuxdatorns/Linuxdistributionens pakethanterare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I det fall du har Chrome installerat som webbläsare i Linuxdatorn så hämtar du för webbläsaren avsedda appar till Chrome i Chrome Web Store. I det fall du vill ha fler program i Linuxdatorn så hämtar du program i Linuxdatorns/Linuxdistributionens pakethanterare.

Då blev det lite mera begripligt. Ja jag hämtar program från pakethanteraren i denna Linuxversion som jag använder nu. Förut hämtade jag program från uppdateringshanteraren. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...