Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

OneDrive


bgjo

Rekommendera Poster

När jag öppnar OneDrive-mappen i utforskaren saknas den gröna cirkeln med den vita bocken, som indikerar att synkroniseringen är OK, i de underliggande mapparna. OneDrive-mappen är flyttad och finns under D:\user\OneDrive\. Den enda mappen som har den gröna cirkeln är mappen Offentligt, resten ser ut som vanliga mappar i utforskaren.

Alla mappar och filer synkroniseras som de skall, vilket jag testat och som även indikeras av att 'molnsymbolen' i Aktivitetsfältet ändrar status vid förändringar. Min fråga är därför om det skall vara så och vad det beror på? Någon som vet? /bgjo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, inga andra program som lägger till något här vad jag känner till. Körde "sfc /scannow" vilken rapporterade att den funnit fel som inte kunde repareras. Förstår dessvärre inte den omfattande loggen (cbs.log) som genererades. Är det något man behöver bry sig om när det ser ut som synkroniseringen fungerar som den skall? /bgjo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om filerna finns när du loggar in på webbsidan för OneDrive och uppdateras som de ska behöver du inte göra något åt att markeringen i Utforskaren saknas.

 

När det gäller felen som SFC hittade kan du pröva med att köra DISM först och sen SFC i felsäkert läge.

 

1. DISM

Högerklicka på startknappen nere till vänster och välj Kommandotolken (Administratör)

I Kommandotolkens ruta skriver du (kopierar och klistrar in): 

dism /online /cleanup-image /restorehealth

 

2. SFC i felsäkert läge

//eforum.idg.se/topic/349512-guide-systemfilechecker-sfc-i-fels%C3%A4kertl%C3%A4ge-p%C3%A5-windows/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia,
Nappade på det du skrev i inslag nr. #2, om att det kunde vara något annat program som kunde lägga till något till de vanliga fil- och mappikonerna.
Fann av en tillfällighet att Adobe Creative Cloud också synkroniserade filer mot 'molnet' och testade med att avinstallera detta. Efter omstart av datorn var statusindikeringen på OneDrive-mapparna tillbaka. :thumbsup: Verkar kanske lite långsökt men nu fungerar allt som det skall!
Tack för ide'er och uppslag! /bgjo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...