Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Morfarmarre

Felkod C190011F

Rekommendera Poster

Jag har Norton 360, inget Dell har skickat med....

En sak gör mig lite konfunderad, i den App jag har som heter Windows Update, finns aldrig några uppdateringar, men i det program som heter  Windows Update, finns alla uppdateringar....

Redigerad av Morfarmarre

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Avinstallera Norton på vanligt sätt först.

Kör sen Norton avinstallationsverktyg så som Symantec skriver: https://support.norton.com/sp/sv/se/home/current/solutions/kb20080710133834EN_EndUserProfile_sv_se

Men installera inte Norton på nytt.

 

Vet du hur man gör skärmbilder med hjälp av Skärmklippverktyget?

För det vore bra om vi kan se vad du menar med programmet resp. appen Windows Update och vad som finns i dem.

Om Skärmklippverktyget: http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/use-snipping-tool-capture-screen-shots#1TC=windows-8

I ditt svar här laddar du upp bilder genom att först klicka på knappen "Använd fullständig editor", sen på "Bläddra"-knappen för att hitta bilden och slutligen klicka på knappen "Bifoga denna fil". Bläddra och Bifoga görs en gång för varje bild.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur f-n kan jag ha Skärmklippsverktyget och sök "uppe" samtidigt??

När jag skriver: Windows update i sök rutan, för jag upp en lista på förslag, ett av förslagen är en symbol (med kugghjul)+ Windows update, om jag klickar på den "appen" kommer jag till en "app" där jag kan söka efter uppdateringar, finns aldrig några, där kan jag göra alla inställning, sök automatiskt etc.

 

Det andra förslaget har en symbol som ser ut som en skärm, och samma text, då kommer jag till mina aktuella  uppdateringar, där finns alla uppdateringarna, som jag själv måste välja...

 

Nja, jag tänker inte avinstallera Norton....

Jag ger upp, jag träffade en "guru" igår, han är helt säker på att MS löser våra problem inom några dagar,typ

Då "hela värden" har samma problem!

Redigerad av Morfarmarre

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du måste avinstallera Norton och starta om datorn innan du ens försöker att ge dig på att uppgradera Windows 10

Först när denna uppgradering har gått bra och datorn är omstartad ominstallerar du Norton igen.

 

Detta har jag skrivit flera gånger i tråden bl.a. direkt i början inlägg #2

Mvh

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Både Windows 8 och 10 har inbyggda antivirusprogram och brandväggar så datorn är inte öppen bara för att Norton är avinstallerat.

 

Hur ofta brukar din Norton varna för att skadliga program eller intrång?

Det är det som avgör vilka risker som din dator är utsatt för.

 

Det är frivilligt att uppgradera till Windows 10 och Windows 8.1 kommer att få säkerhetsuppdateringar från Microsoft i ca 7 år till.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har tydligen TVÅ "Local user acconts"

1. "Administratör" last inlogon 2013-01-18

2. "Mats" (jag heter så)  last inlogon 2015-11-24

 

Ska det vara så?? kan jag ändra på egenskaper för....

Har du provat med att logga in som administratör?

Det borde nog vara så att det du försöker fordrar administratörsbehörighet.Det är också konstigt att du inte kan söka efter uppdateringar i "Appen update". Båda update-alternativen borde fungera.

 

Det är möjligt att ditt Windows 8.1 måste ominstalleras om nu inte att köra som administratör ihop med andra förberedelser som föreslagits hjälper.

 

LARSAS

 

LARSAS

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo, det vet jag, men hur hittar jag mitt "administratör" konto...??

 

Nu har jag av installerat Norton, startat om, försökt installera W10 i med tre olika varianter, fortfarande får jag felkod C190011F....

Redigerad av Morfarmarre

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du något anslutet till datorn, t ex USB-minne, extern hårddisk, mus, skrivare?

I så fall ta bort det.

 

Följ anvisningarna på sidan https://support.microsoft.com/sv-se/kb/929135 för att starta i en sorts felsäkert läge.

Se om det går att uppgradera till Windows 10.

Återställ inte tillbaka till vanligt läge om uppgraderingen misslyckas.

 

Har du säkerhetskopior på alla viktiga filer och vet hur du ominstallerar Windows 8.1?

För det är säkrast så.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo, det vet jag, men hur hittar jag mitt "administratör" konto...??

 

Nu har jag av installerat Norton, startat om, försökt installera W10 i med tre olika varianter, fortfarande får jag felkod C190011F....

Om du har ett standardkonto (alltså inte ett administratörskonto)så dyker det upp en ruta när man avinstallerar eller installerar ett program .Rutan innehåller namnet på administratörsskontot och man skall ange dess lösenord.

 

Finns det bara ett konto på inloggningsskärmen så bör man få fram det andra genom tryck på pilen alldeles till vänster om kontobilden.

 

LARSAS

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

1. Länken funkar inte..

2. Är det för jag har "PRO", som det inte funkar?

 

i min uppdaterings historik, så står det uppdatering till W10 pro, misslyckades....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

1. Länken funkar inte..

2. Är det för jag har "PRO", som det inte funkar?

 

i min uppdaterings historik, så står det uppdatering till W10 pro, misslyckades....

1. Menar du att det är länken https://support.microsoft.com/sv-se/kb/929135 som inte fungerar eller någon annan länk?

På vilket sätt fungerar den inte?

 

2. Tror inte något vi har skrivit är beroende av om man har Windows 8.1 eller Windows 8.1 Pro.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Underligt, men så här står det (tyvärr blir det utan de bra bilderna):

  1. Svep in från skärmens högra kant och tryck på Sök. Om du använder en mus pekar du på skärmens nedre högra hörn och klickar på Sök.
  2. Skriv msconfig i sökrutan och tryck eller klicka sedan på msconfig.
  3. På fliken Tjänster i dialogrutan Systemkonfiguration markerar du kryssrutan Dölj alla Microsoft-tjänster och sedan trycker eller klickar du på Inaktivera alla.
  4. På fliken Autostart går du till dialogrutan Systemkonfiguration och trycker eller klickar på Öppna Aktivitetshanteraren.
  5. På fliken Autostart i Aktivitetshanteraren markerar du objektet för varje startobjekt och klickar på Inaktivera.
  6. Stäng Aktivitetshanteraren.
  7. På fliken Autostart i dialogrutan Systemkonfiguration trycker eller klickar du på OK. Starta sedan om datorn.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Länken funka efter någon timme....

så jag testade även detta!

Nu har jag provat A L L T ,men samma svar hela tiden felkod C190011F, kolla med Norton som skyller på MS, snackat med en "guru" som är säker att MS fixar problem om några dagar.....

"vem i hela värden ska man lita på.."

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte kommer Microsoft att fixa den felkoden om några dagar i alla fall, för den felkoden har förekommit sen Windows 10 kom ut.

 

Ställ in Datorn/Utforskaren så att du kan se även dolda filer och mappar:

Starta Kontrollpanelen.

Om det inte finns något val som heter Utseende och anpassning klicka på "Fler inställningar" längst ner i fönstret.

Klicka på Utseende och anpassning och sedan klicka på Mappalternativ.
Välj Visa dolda filer och mappar
Avbocka Dölj filnamnstillägg för kända filtyper
Klicka på OK-knappen.

 

Ta bort innehållet i följande mappar med hjälp av Utforskaren:

  • C:\Windows\SoftwareDistribution\Download

  • C:\$Windows.~BT

  • C:\$Windows.~WS

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har redan gett tips i inlägg #8  om liknande sak.

Du berättar heller inte du vad du gjort - eller struntat i, så att vi andra skall kunna ha en chans att fundera efter en lösning och slippa upprepa oss och fundera efter nya lösningar - enär dessa kanske redan ligger framför oss.

 

Om du inte berättar i detalj vad du gjort - eller inte gjort - enligt dom instruktioner du fått i tråden, så blir det fantastisk jobbigt att försöka komma på en lösning för dom som försöker att hjälpa till så här på distans.

 

Vad är det för dator egentligen?

1. Fabrikat?

2. Modellbeteckning?

 

Börja nu med att följa Cecilias råd/tips i Inlägg  #43

 

Mvh :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har redan gett tips i inlägg #8  om liknande sak.

Förlåt, jag skulle förstås ha skrivit att det är ditt tips men översatt till svenska. Jag antog att inget som stod på engelska i tråden och länkade sidor har gjorts, men absolut bra med ett klargörande i frågan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har inget som heter Utseende och anpassning, inte någon "fler inställningar" i min kontrollpanel....

men, jag fixa det via SÖK, jag hade ingen av dom tre filen på C i min dator!

Jag har en Dell tror den heter 660....(köpt 2013)

Redigerad av Morfarmarre

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har inget som heter Utseende och anpassning, inte någon "fler inställningar" i min kontrollpanel....

men, jag fixa det via SÖK, jag hade ingen av dom tre filen på C i min dator!

Jag har en Dell tror den heter 660....(köpt 2013)

 

Det beror nog på att det i Kontrollpanelen står "Visa efter: stora eller små ikoner".

Ändrar du till att "Visa efter: kategori" hittar du Utseende och anpassning.

Bra att känna till för en annan gång.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Cecilia: Jo, jag hittade rätt, men jag hittade bara en av dom tre  mapparna du nämner, hittar jag inte i min C

Redigerad av Morfarmarre

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu



×
×
  • Skapa nytt...