Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur och var laddar man ner fria appar?


MariaE

Rekommendera Poster

Jag har köpt en surfplatta men hittar ingenstans där man kan ladda ner appar?

Så här ser det ut på min surfplatta nu... Jag har klickat på olika symboler men hittar inget där man kan ladda ner nya appar ... Det flesta ikoner visar mina program som jag har på min dator... Jag sökte på fria appar med google på min dator men där kunde jag inte hitta något att ladda ner så att jag får flera appar på min surfplatta...  Jag kunde inte heller använda andra program tillsammas med programmet där jag fick upp alla ikoner. Det skulle vara bra om programmet virtual magifying glass hade funkat. När jag klickade på det programmet så stängdes menyn ... :angry:

/Maria

 

post-120863-0-29431600-1447322370_thumb.jpg

post-120863-0-73151700-1447322403_thumb.jpg

post-120863-0-04160400-1447322418_thumb.jpg

post-120863-0-43969000-1447322433_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för platta?? Du borde ju ha endera Play butik eller appstore där du kan hämta. Sedan får du nog söka vidare på nätet beroende på om det är en androidplatta eller vad???

 

Virtual Magnify Lens​ finns på Google Play

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för platta?? Du borde ju ha endera Play butik eller appstore där du kan hämta. Sedan får du nog söka vidare på nätet beroende på om det är en androidplatta eller vad???

Ausus Tablet  heter den Ausus ZenPad  C70 . 

Z170C/WIFI.  Model P01Z(Z170C. Det är Android . Det stod på förpackningen iallafall. Men jag såg inte vad det var för operativsystem när jag kopplade plattan till min dator som jag inte surfar på...

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för platta?? Du borde ju ha endera Play butik eller appstore där du kan hämta. Sedan får du nog söka vidare på nätet beroende på om det är en androidplatta eller vad???

 

Virtual Magnify Lens​ finns på Google Play

Jag har försökt att ladda ner Virual Magnify Lens men jag laddade visst bara ner sidan. Jag måste nog ladda min surfplatta igen innan det funkar. Jag är rädd att ladda den för mycket då förstörs den.  :thumbsdown:

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan i praktiken inte ladda den för mycket, batteriet har skyddskretsar.

 

Antingen kan du ladda ned genom appen Play (google play) på plattan eller så kan du gå till deras hemsida, via exempelvis en dator, och där leta efter appar som kommer installeras automatiskt på din surfplatta om du väljer att installera därifrån.

https://play.google.com/store

Där hittar du både gratis och betalappar. Och gratis appar med betalning i apparna...

Det är dock inte den snabbaste, mest kraftfulla surfplattan den du köpt. Allt kanske inte fungerar optimalt på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan i praktiken inte ladda den för mycket, batteriet har skyddskretsar.

 

Antingen kan du ladda ned genom appen Play (google play) på plattan eller så kan du gå till deras hemsida, via exempelvis en dator, och där leta efter appar som kommer installeras automatiskt på din surfplatta om du väljer att installera därifrån.

https://play.google.com/store

Där hittar du både gratis och betalappar. Och gratis appar med betalning i apparna...

Det är dock inte den snabbaste, mest kraftfulla surfplattan den du köpt. Allt kanske inte fungerar optimalt på den.

Den klarar ialla fall stor text i Gmail. Det var det viktigaste för mej. 

Jag ska kolla på den sidan om det finns några bra spel... 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har försökt att ladda ner Virual Magnify Lens men jag laddade visst bara ner sidan. Jag måste nog ladda min surfplatta igen innan det funkar. Jag är rädd att ladda den för mycket då förstörs den.  :thumbsdown:

/Maria

Den förstörs inte av överladdning. Dagens batterier hanterar laddningen utan att du behöver bry dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den förstörs inte av överladdning. Dagens batterier hanterar laddningen utan att du behöver bry dig.

Jaså? Han i butiken sa att den kunde förstöras om den laddas för mycket. :thumbsdown: Den börjar iallafall inte att brinna och det är ju bra!   :thumbsup: Det gjorde de gamla surfplattorna har jag läst om...  :angry:

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag har laddat ner lite appar. Jag kanske ska kolla vad det var som laddades ner så att det inte bara är tråkiga saker. Man kan väl inte ladda ner nya appar om man inte har tillgång till dator ? Eller kan man göra det ändå på surfplattan om det bara finns ett bredbanduttag ? 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har laddat ner lite appar. Jag kanske ska kolla vad det var som laddades ner så att det inte bara är tråkiga saker. Man kan väl inte ladda ner nya appar om man inte har tillgång till dator ? Eller kan man göra det ändå på surfplattan om det bara finns ett bredbanduttag ? 

/Maria

Du ser ju vad du laddar ner om du läser om appen innan du laddar ner.

Du behöver ingen annan dator, din surfplatta är ju en dator, hur har du fått ner dom appar du hittills har laddat ner?

Du borde ha Appen Appstore eller Google Play/Playbutik som du hämtar dina säkra appar ifrån. Finns både gratis appar, och som kostar.

Normalt så har man sin Surfplatta kopplad mot sitt trådlösa Wifi hemma, annars kan man ha en extern "Bredband-Usbpinne", men kan bli dyrt om man hämtar appar hela tiden, och surfar mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ser ju vad du laddar ner om du läser om appen innan du laddar ner.

Du behöver ingen annan dator, din surfplatta är ju en dator, hur har du fått ner dom appar du hittills har laddat ner?

Du borde ha Appen Appstore eller Google Play/Playbutik som du hämtar dina säkra appar ifrån. Finns både gratis appar, och som kostar.

Normalt så har man sin Surfplatta kopplad mot sitt trådlösa Wifi hemma, annars kan man ha en extern "Bredband-Usbpinne", men kan bli dyrt om man hämtar appar hela tiden, och surfar mycket.

Jag fick hem dem genom att stoppa in det lilla USB-uttaget i surfplattan och det stora i datorn. Jag har inte kollat så noga vad som laddades ner för surfplattan behövde laddas. Surfplattan stängdes av hela tiden. Då förstod jag att den måste laddas igen. Jag laddar surfplattan ganska lite verkar det som eftersom den stängs av ganska fort eller så är det en skärmsläckare som gör att den stängs av så fort. Jag vet inte hur man ändrar skärmsläckaren i surfplattan om det nu skulle bero på det att den stängs av. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu svarade du väl ändå på fel inlägg? Jag har inte frågat dig någonting om hur din platta ska laddas eller inte. Finna inga appar som automatiskt laddas hem bara genom att man kopplar ihop plattan med annan enhet.

 

Så du har inte någon av Apparna Appstore eller Google Play/Playbutik ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu svarade du väl ändå på fel inlägg? Jag har inte frågat dig någonting om hur din platta ska laddas eller inte. Finna inga appar som automatiskt laddas hem bara genom att man kopplar ihop plattan med annan enhet.

 

Så du har inte någon av Apparna Appstore eller Google Play/Playbutik ?

Nu har jag plattan framför mej och ett förstoringsglas. 16 appar uppdaterades står det.... Sen hann jag inte läsa mera innan plattan slocknade... Jag har Play butik , Apps4U Webbläsare och lite annat...Galleri. Det laddades ner en massa saker iallafall när jag kopplade ihop plattan till datorn och startade något program som jag inte kommer ihåg vad det hette... Nu har jag gjort backup på apparna Det är en hel del Amazon kindle,  Ausus Launcher, barnläge :-) Chrome  mm. 29 stycken allt som allt.

 

Det största problemen är att plattan stängs av så fort. Då måste jag ofta starta om den. Ibland hinner jag trycka på skärmen innan den har slocknat helt  :angry:

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håll inläggen till trådens ämne som är hur och var man laddar ner appar, inga inlägg om laddning av plattans batteri, skärmsläckare eller annat, tack!

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...