Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppgradera Office 2003 till 2013


NackaBosse

Rekommendera Poster

Jag står i begrepp att uppgradera mitt Microsoft Office 2003 till 2013. Om jag väljer att ta bort den gamla officeinstallationen i samband med installeringen av den nya, kommer då mina mail och adressbok i Outlook automatiskt överföras till den nya versionen, eller måste jag spara ned dem och sedan importera till nya Outlook. I så fall, hur gör jag det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ove Söderlund

Rimligtvis så behålls dina Outlook-data när uppgraderingen sker och installationsprogrammet konfigurerar Outlook 2013 enligt den konfigurering som gällde i Outlook 2003. Fast lite hängslen och livremmar är alltid bra, bättre ta i för mkt än att sitta där med saknade mail osv. En länk som beskriver hur du hanterar Outlook-data i 2003:

https://support.microsoft.com/sv-se/kb/287070

 

Om något går snett vid uppgraderingen så har du en backup att importera istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Jag gjorde som du sa och tog backup på pst-filerna, men det behövdes inte. Allt kom med och alla inställningar som jag hade. Däremot ligger Office 2003 fortfarande kvar på datorn. Kan man avinstallera det utan problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ove Söderlund

Det borde gå bra att bara avinstallera Office 2003 genom Lägg till/ta bort alternativt Program och funktioner (beroende på Windowsversion du använder så kan det heta något av dessa alternativ) i Kontrollpanelen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...