Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gratis uppgradering till win10


reppson

Rekommendera Poster

Hej.

 

För en tid sedan anmälde jag mitt intresse om gratis uppgradering till win 10. Nu är tian släppt, men jag har inte fått någon info om hur jag nu uppgraderar datorn. Är det bara ett axplock av personer som får fri uppgradering kanske? eller borde jag ha fått ett mail från Microsoft med en Nedladdnings länk till Tian?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag tror att Microsoft fortfarande håller på och släpper på datorer i omgångar. Alla som vill och har en dator som uppfyller kraven kommer att få Windows 10. Har du kollat att datorn uppfyller kraven i programmet "Skaffa Windows 10", menyval i hamburgermenyn?

 

Inget mejl utan det är "Skaffa Windows 10" och Windows Update som meddelar att man nu kan uppgradera.

 

Men om du är otålig kan du själv uppgradera genom att hämta installationsfilen på https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10 se bara till att välja att du ska uppgradera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag tror att Microsoft fortfarande håller på och släpper på datorer i omgångar. Alla som vill och har en dator som uppfyller kraven kommer att få Windows 10. Har du kollat att datorn uppfyller kraven i programmet "Skaffa Windows 10", menyval i hamburgermenyn?

 

Inget mejl utan det är "Skaffa Windows 10" och Windows Update som meddelar att man nu kan uppgradera.

 

Men om du är otålig kan du själv uppgradera genom att hämta installationsfilen på https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10 se bara till att välja att du ska uppgradera.

Hej.

 

Nu såg jag att uppdateringen fanns i Windows update, men jag väljer nog att ta hem installations filen istället så jag kan bränna min egen kopia, så man kan installera om tian från grunden om man skulle råka ut för en data crash eller liknande i framtiden. Följer det med en Produktnyckel med installations filen, eller använder jag den som jag har till mitt nuvarande Windows 7 ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har Windows 7 idag tycker jag du skall fundera på om Windows 10 verkligen är något du behöver.

Personligen saknar jag inget i Windows 7 som finns i Windows 10, men om du har Windows 8/8.1 så finns det en del som jag tycket är bättre i 10:an än i 8/8.1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följer det med en Produktnyckel med installations filen, eller använder jag den som jag har till mitt nuvarande Windows 7 ?

För gratiserbjudandet används ingen produktnyckel utan när du uppgraderar till 10:an så lagras datorns (moderkortets) hårdvaru-id i Microsofts databas som en dator som har gratisuppgraderats till 10:an (antagligen med någon sorts koll av nyckeln för din 7:a så att den inte kan installeras på en annan dator samtidigt som 10:an är igång). När du sen gör en ren installation i framtiden så kommer den nya 10:an kolla datorns hårdvaru-id mot databasen och då aktivera sig själv automatiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har Windows 7 idag tycker jag du skall fundera på om Windows 10 verkligen är något du behöver.

Personligen saknar jag inget i Windows 7 som finns i Windows 10, men om du har Windows 8/8.1 så finns det en del som jag tycket är bättre i 10:an än i 8/8.1.

Ja jag får väl fundera på det, och jag tror min webbcamera kanske  kan sluta fungera om jag uppgraderar, den stöder bara XP och win7

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...