Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 10 kan ej laddas ner från Windows update


sprättägg

Rekommendera Poster

Jag har gjort en intresseanmälan för W10, och ominstallerat W7 sedan dess.

Den lilla blå symbolen med denna anmälan är nu borta och i Windows Update står sedan dess ett antal meddelanden att nedladdningen av W10 misslyckats.

Kan någon ge en förklaring till detta och hur jag kommer runt detta.

Alla andra uppdateringar inkl. SP1 har laddats ner efter ominstallationen. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kört Windows update och startat om datorn?

Samt bockat i valfria uppdateringar?

 

Vid en komplett nyinstallation kan man ofta få repetera Windows update med omstart flera gånger, tills det inte finns flera uppdateringar inkl. valfria uppdateringar.

Dom som misslyckades första gången kan ofta lyckas vid nästa försök - efter omstart.

 

Om Windows 10 uppgradering då finns med tillsammans med övriga uppdateringar bockar du ur denna och sparar med det, tills du har alla andra uppdateringar på plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort alla uppdateringar ett antal gånger och startat om varje gång.

Nu finns inga nya att hitta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag sagt i andra trådar. Vill du ha Win10 på stört ladda hem ISO-filen med Win10, bränn ut på CD eller spara på USB-minne.

Kör sedan den setup-fil som finns på USB eller CDn och installera.

 

Enkelt, smärtfritt, ingen väntan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort en intresseanmälan för W10, och ominstallerat W7 sedan dess.

Den lilla blå symbolen med denna anmälan är nu borta och i Windows Update står sedan dess ett antal meddelanden att nedladdningen av W10 misslyckats.

Kan någon ge en förklaring till detta och hur jag kommer runt detta.

Alla andra uppdateringar inkl. SP1 har laddats ner efter ominstallationen. :huh:

Efter en ominstallation med alla uppdateringar efter det  dröjer det några dagar tills ikonen dyker upp. Någon skrev att det tog 5 dagar, men det är ovanligt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...