Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hot och våld


MariaE

Rekommendera Poster

Med hot och våld kommer man långt verkar en del tro.... På forumet www.linuxmint.se  hotar de med att kontakta internetleverantören om man skriver något dumt.

 

Det är dock bara en av mina släktingar som har suttit i fängelse. Han är död nu. En av mina släktingar gifte sej med en brottsling. Hon jobbade som bibliotekarie och lånade ut böcker till fångarna på fängelset bl.a. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, hot om våld, okvädningsord, mobbning är aldrig okej.

 

Om någon hoppar på dig på det viset här, anmäl inlägget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, hot om våld, okvädningsord, mobbning är aldrig okej.

 

Om någon hoppar på dig på det viset här, anmäl inlägget.

Jag har blivit hotad av moderatorn för forumet "Nätverket för hörselskadade " att bli anmäld till internet leverantören för att jag har skrivit för personliga saker. Jag har även blivit hotad med polisanmälan av en l som jag känner. Men henne träffar jag inte så ofta. Hon bor nära där jag bor så jag ser henne ute ibland. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gäller givetvis här med, hänger du ut andra, personliga uppgifter och liknande då kommer vi, som moderatorer, radera de inläggen primärt dock. Inte anmäla till någon annan part.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0CCwQFjABahUKEwj6u4e-jqjHAhVnEXIKHcwXAG0&url=http%3A%2F%2Fwww.skane.se%2Fupload%2FWebbplatser%2520Internt%2FAudiolog%2F9_goda_rad_hsk.pdf&ei=HqHNVfq0N-eiyAPMr4DoBg&usg=AFQjCNEezsgexUDLasbopd-PcsotX9YVBw&bvm=bv.99804247,d.bGQ

Detta har jag gett till några som jag känner. En av dem har hotat mej med polisanmälan om jag "misshandlar" henne. Hon har en pappa som är hörselskadad också så hon borde veta attt man inte ska gå bakom en hörselskadad. . 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med hot och våld kommer långt verkar en del tro.... På forumet www.linuxmint.se  hotar de med att kontakta internetleverantören om man skriver något dumt.

Jag har blivit hotad av moderatorn för forumet "Nätverket för hörselskadade " att bli anmäld till internet leverantören för att jag har skrivit för personliga saker.

 

Det här tror jag inte på. Hur kan en moderator veta vilken internet leverantör du har? Kan du ge exempel på vad du påstår?

 

Här är en en tråd i flashback om en som påstår sej blivit avstängd men ingen verkar ro på det....

 

https://www.flashback.org/t431850

 

/Maria

 

Det var inte han som blivit avstängd, utan hans kamrat och det visade sig vara en lögn. "Plötsligt" hade han fått tillbaka sin anslutning. Dessutom förstår jag inte vad det har med din rubrik "Hot och våld" att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För din mammas och mosters skull tycker jag att du redigerar ditt första inlägg i tråden och tar bort det som handlar om dem. Jag tror inte att de uppskattar att ha sina privatliv utlagda så att alla kan läsa om dem. Om de nu inte uttryckligen har gett sitt tillstånd till det. Eftersom du har avslöjat så mycket om ditt privatliv att det går att få fram vem du är går det att också få fram vilka de är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här tror jag inte på. Hur kan en moderator veta vilken internet leverantör du har? Kan du ge exempel på vad du påstår?

Det är normalt att forumägare och oftast moderatorer har tillgång till den IP-adress som inlägg skickas från. Detta för att kunna polisanmäla lagbrott, se avsnittet under "Juridiskt ansvar" på Eforums regelsida: //eforum.idg.se/index.php?app=forums&module=extras&section=boardrules

 

När man googlar en IP-adress kan man oftast få fram vilken leverantör som "äger" den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är normalt att forumägare och oftast moderatorer har tillgång till den IP-adress som inlägg skickas från. Detta för att kunna polisanmäla lagbrott, se avsnittet under "Juridiskt ansvar" på Eforums regelsida: //eforum.idg.se/index.php?app=forums&module=extras&section=boardrules

 

När man googlar en IP-adress kan man oftast få fram vilken leverantör som "äger" den.

Oftast. Ok, du får gärna tala om för mig vilken leverantör jag har.

 

Polisanmäla, ja. Men anmäla till en internet leverantör har inte ett forum befogenheter till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vertpre, jag kan få fram CANALSATURNE

netplus.ch

osv..

 

så jag kan få fram ganska många fakta om var du befinner dig/leverantör.

fast.. ja. varför skulle jag om du nu inte frågade.

Fast med dagens internet, du kan ju vara gömd bakom en VPN så att verkligen hitta dig då krävs en djupare utredning samt ett riktigt allvarligt brott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Polisanmäla, ja. Men anmäla till en internet leverantör har inte ett forum befogenheter till.

Leverantörerna skulle inte bry sig om en sådan anmälan utan det måste ju gå via polisen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vertpre, jag kan få fram CANALSATURNE

netplus.ch

osv..

 

så jag kan få fram ganska många fakta om var du befinner dig/leverantör.

fast.. ja. varför skulle jag om du nu inte frågade.

Fast med dagens internet, du kan ju vara gömd bakom en VPN så att verkligen hitta dig då krävs en djupare utredning samt ett riktigt allvarligt brott.

OK, du är nära nog. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För din mammas och mosters skull tycker jag att du redigerar ditt första inlägg i tråden och tar bort det som handlar om dem. Jag tror inte att de uppskattar att ha sina privatliv utlagda så att alla kan läsa om dem. Om de nu inte uttryckligen har gett sitt tillstånd till det. Eftersom du har avslöjat så mycket om ditt privatliv att det går att få fram vem du är går det att också få fram vilka de är.

Var har jag uppgett vem jag är ? Att jag heter Maria och är hörselskadad talar väl inte om vem jag är ? Inte heller att jag har en hörselskadad pappa. Nu har jag ändrat mitt första inlägg. Det jag skrev förut talade inte om vem de är .... Jag skrev inga namn. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med hot och våld kommer man långt verkar en del tro.... På forumet www.linuxmint.se  hotar de med att kontakta internetleverantören om man skriver något dumt.

Normalt på de flesta forum, så har man i oftast gjort ett regelbrott om man blir tillsagd eller varnad på något sätt, precis som det är här på eforum.

 

Att dom skulle "hota" en medlem har jag svårt att tänka mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normalt på de flesta forum, så har man i oftast gjort ett regelbrott om man blir tillsagd eller varnad på något sätt, precis som det är här på eforum.

 

Att dom skulle "hota" en medlem har jag svårt att tänka mig.

Det står det i reglerna för forumet ialla fall. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står det i reglerna för forumet ialla fall. 

/Maria

Att dom har rätt att hota en medlem...?! Inget seriöst Forum håller på med hot mot sina medlemmar, var hittar du denna regel i detta forum, så ska vi ta och anmäla dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var har jag uppgett vem jag är ? Att jag heter Maria och är hörselskadad talar väl inte om vem jag är ? Inte heller att jag har en hörselskadad pappa. Nu har jag ändrat mitt första inlägg. Det jag skrev förut talade inte om vem de är .... Jag skrev inga namn. 

/Maria

Bra att du har ändrat!

 

Du har tidigare någon gång länkat till en sida där ditt efternamn stod och det framgick att det gällde dig. Jag kommer ihåg det därför att jag då svarade dig att det var olämpligt att ge ut så mycket information om sig själv, men du svarade att det inte spelade någon roll.

 

Tillägg:

Att dom har rätt att hota en medlem...?! Inget seriöst Forum håller på med hot mot sina medlemmar, var hittar du denna regel i detta forum, så ska vi ta och anmäla dom.

Från det avtal man godkänner vid registering:

 

Du går med på att inte posta något grovt, obscent, vulgärt, förtalande, hatiskt, hotande, sexuellt orienterat eller något annat material som kan bryta mot lagarna i ditt land, lagar i landet där “linuxmint.se” finns, eller internationell lag. Om du bryter mot detta så kan det leda till omedelbar och permanent bannlysning samt att vi kontaktar din Internetleverantör.

http://linuxmint.se/forum/

 

Men sen om det är ett hot eller inte kan ju diskuteras.Ungefär samma sak gäller för Eforum men IDG kommer att kontakta polisen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://linuxmint.se/forum/ucp.php?mode=register
 

Genom att besöka “linuxmint.se” (hädanefter “vi”, “oss”, “vår”, “linuxmint.se”, “http://linuxmint.se/forum”), så godkänner du att du binder dig juridiskt till följande avtal. Om du inte godkänner följande avtal, besök inte eller använd inte “linuxmint.se”. Vi kan ändra detta avtal när som helst och vi kommer att göra allt för att informera dig om ändringar, men det vore klokt av dig att granska denna sida regelbundet på egen hand eftersom fortsatt användning av “linuxmint.se” även efter ändringar innebär att du godkänner att du är juridiskt bunden till detta avtal.

Juridiskt bunden för att besöka?

 

Dessutom: http://linuxmint.se/forum/faq.php

Hur kan jag rapportera inlägg till en moderator? Om forumadministratören har tillåtit det så ska du se en bild som används för att rapportera inlägg bredvid inlägget som du vill rapportera. Klicka på denna bild och du kommer att guidas igenom stegen som krävs för att rapportera inlägget.

 

 

Den sidan verkar knepig. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I värsta fall, om forumadministratören, inte har tillåtit, så kan man alltså inte rapportera...? Märklig regel!

En möjlig anledning kan vara att de har haft problem med okynnesrapporteringar så att de har stängt av möjligheten att rapportera inlägg skrivna av moderatorer, gamla inlägg eller inlägg som redan har granskats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...