Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

inloggningsproblem efter uppdat.


johnnyekblad

Rekommendera Poster

johnnyekblad

efter uppdat. loggar jag in och får det här felmedelandet:

C:\Users\Johnny\AppData\Local\Temp?165314Log.iniis.lost

och den står bara och flaschar 6ggr och upprepar i det oändliga

vad att göra?

johnnyekblad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej och välkommen till Eforum.

Vad har du för dator eller moderkort: fabrikat och modellbeteckning?
För det meddelandet 165314Log.iniis.lost låter som du har en Asus dator med Asus AI Suite installerat med dess övriga program.
Jag har själv på min Asus nån gång stött på Log.iniis lost (andra siffror före) och det efter installation.

Problemet är att det är en eller flera schemalagda Asus setup-fil(er) som plötslig vill köra och då hittas inte längre installationsfilerna i Temp katalogen.
Det fixas genom att man i schemaläggaren tar bort allt som heter i-setup under Asus

 

Windows 10 (på Windows 7 klickar man Start och sedan i sök):

På menyn nere till vänster > sök > skriv schema > i listan klicka på Schemaläggaren > expandera Bibliotek > markera Asus > i högra fältet => ta bort alla instanser som heter i-setup

Du markerar och högerklickar på i-setup och i högerklicks menyn väljer du Ta bort

 

Exempel fast jag har inga Asus i-setup eller andra Asus setup - bara att ta bort dessa.

 

post-73434-0-97717800-1438963782_thumb.png

 

Ja nu utgick jag från att du har Asus...

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johnnyekblad

Hej och välkommen till Eforum.

 

Vad har du för dator eller moderkort: fabrikat och modellbeteckning?

För det meddelandet 165314Log.iniis.lost låter som du har en Asus dator med Asus AI Suite installerat med dess övriga program.

Jag har själv på min Asus nån gång stött på Log.iniis.lost (andra siffror före) och det efter installation.

 

Problemet är att det är en eller flera schemalagda Asus setup-fil(er) som plötslig vill köra och då hittas inte längre installationsfilerna i Temp katalogen.

Det fixas genom att man i schemaläggaren tar bort alla instanser som heter i-setup under Asus

 

Windows 10 (på Windows 7 klickar man Start och sedan i sök):

På menyn nere till vänster > sök > skriv schema > i listan klicka på Schemaläggaren > expandera Bibliotek > markera Asus > i högra fältet => ta bort alla instanser som heter i-setup

Du markerar och högerklickar på i-setup och i högerklicks menyn väljer du Ta bort

 

Exempel fast jag har inga Asus i-setup eller andra Asus setup instanser.

 

attachicon.gifLog.iniis.lost_i-setup.PNG

 

Ja nu utgick jag från att du har Asus...

Mvh

Ja du har alldeles rätt

men jag kommer inte in efter jag lagt in lösenordet.

Den står bara å blinkar

jag kan använda Ctrl,Alt,Delete å komma tillbaks till inloggning eller stänga av

mvh

Johnny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröva med att hålla nere Shift-tangenten när du klickar på avstängningsknappen. Då bör du så småningom hamna avancerade startalternativ där du kan välja felsäkert läge. Förhoppningsvis fungerar det bättre och du kan göra en systemåterställning till en tidpunkt innan uppdateringen som gick snett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...