Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ta bort skrivare i Word


torgnyb

Rekommendera Poster

Hur tar man bort gamla skrivarinstallationer i Word?. När jag ska skriva ut i Word så finns bland skrivaralternativen gamla installationer av nätverksskrivaren. Vid dessa alternativ står det att det finns dokument i kö, I kontrollpanelen finns bara den sist installerade skrivaren. Den finns också bland alternativen i Word. Hur tar man bort de gamla installationerna? De finns ju inte i kontrollpanelen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normalt så styr du allt från Enheter och skrivare, och tar bort enheter därifrån också.

 

Fungerar inte det för dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normalt så styr du allt från Enheter och skrivare, och tar bort enheter därifrån också.

 

Fungerar inte det för dig?

Även när jag har tagit bort alla skrivara i Enheter och skrivare så finns kvar som alternativ när man i Word klickar på Skriv ut, men där går de inte att ta bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det att tömma skrivarkön?

I Word kan man ju välja Skrivare när man har klickat på Skriv ut. Där finns nu alternativ som inte alls finns under Visa enheter och skrivare  i Kontrollpanelen. De bara finns där men det händer inget när jag försöker välja demo och det hjälper inte att högerklicka på dem. När man tar bort en skrivare med Kontrollpanelen försvinner den alltså bara där, men inte som alternativ i  Word.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testat att starta Internet Explorer -> CTRL+P -> högerklicka på skrivaren som inte längre finns och välj "Ta bort"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft samma problem med att gamla dokument "brännt fast" i skrivarkön. Jag gjorde likadant som det tipsas om i denna tråd:

http://answers.microsoft.com/sv-se/windows/forum/windows_7-hardware/kan-inte-ta-bort-dokument-fr%C3%A5n/444d19e9-7144-4091-a40f-b4eb2d3e14c0?auth=1

 

I Word kan man ju välja Skrivare när man har klickat på Skriv ut. Där finns nu alternativ som inte alls finns under Visa enheter och skrivare  i Kontrollpanelen. De bara finns där men det händer inget när jag försöker välja demo och det hjälper inte att högerklicka på dem. När man tar bort en skrivare med Kontrollpanelen försvinner den alltså bara där, men inte som alternativ i  Word.

Sen kommer skrivaren antagligen tillbaka när du startar om datorn.

 

Prova kommandot printui /s /t2 i sökfönstret nere till vänster och välj ta bort för den skrivare du vill bli av med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...