Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Molntjänst för att dela foton med andra


Torparen

Rekommendera Poster

Kommer med en annan fråga i anslutning till molnet.

 

Jag avser använda tjänsten för att bekantar runt om i Sverige ska kunna  se mina foto. Alltså inte tänkt för säkerhetslagring.

 

Så till frågan: vilken leverantör bör jag välja m.h.t. användarvänlighet, mängd gratisuppladdning och  ev fler synpunkter.

 

PS kan jag styra eforum så att jag får info som mail då någon haft vänligheten att svara. DS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

PS kan jag styra eforum så att jag får info som mail då någon haft vänligheten att svara. DS

 

Gå in i din kontrollpanel, Notiferingsalternativ, där kan du på höger sida välja vad du vill ha notifering om som email.

 

post-13429-0-64938400-1435072436_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer med en annan fråga i anslutning till molnet.

 

Jag avser använda tjänsten för att kunna bekantar runt om i Sverige se mina foto. Alltså inte tänkt för säkerhetslagring.

 

Så till frågan: vilken leverantör bör jag välja m.h.t. användarvänlig, mängd gratisuppladdning ev fler synpunkter.

 

PS kan jag styra eforum så att jag får info som mail då någon haft vänligheten att svara. DS

Testa att bekanta dig med Box lösning https://support.box.com/hc/en-us/articles/200520828-How-do-I-share-a-file-link-with-other-people- Tycker själv att den är smidig när det gäller dela bilder, men det är en vanesak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer med en annan fråga i anslutning till molnet.

 

Jag avser använda tjänsten för att bekantar runt om i Sverige ska kunna  se mina foto. Alltså inte tänkt för säkerhetslagring.

 

Så till frågan: vilken leverantör bör jag välja m.h.t. användarvänlighet, mängd gratisuppladdning och  ev fler synpunkter.

Jag använder mig av Dropbox. Rätt så smidig tycker jag men även där är det en vanesak. (2 GB fritt lagringsutrymme dock) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dropbox är smidigt för att Dropboxfoldern används som vilken folder som helst, man slipper att ladda upp och ned filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen föreslår att vi lägger detta i arkivet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev fel då det gällde arkivering. Då det gäller förslag till lämplig molntjänst ett tillägg:  Jag är född 36 då fanns inte språkutbildning på kartan, m.a.o. hoppas på en molntjänt som en gammal pensionär kan använda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det mesta på Dropbox är på svenska och samma sak med Microsofts OneDrive.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte min dag i dag har kryssat för enligt info men inget mail. Kollade om jag hade rätt mailadr jodå så var det. Om du vill komma med mer hjälp kan iag tänka mig att du får mitt lösenord via mail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte min dag i dag har kryssat för enligt info men inget mail. Kollade om jag hade rätt mailadr jodå så var det. Om du vill komma med mer hjälp kan iag tänka mig att du får mitt lösenord via mail.

Den inställningen gäller bara kommande trådar. För redan påbörjade trådar får du klicka på knappen "Följ detta ämne" som finns ovanför ditt första inlägg i tråden.

 

Du ska absolut inte ge dina lösenord till andra och att skicka mejl kan många gånger vara samma sak som att skicka vykort med vanlig post, dvs det kan läsas av andra på vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu (nästan) bestämt mig för att molnet skall få förtroendet att ha mig som användare.

 

Är det någon av nördarna som kan och vill tipsa mig vart jag kan hitta någon form av anvisning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...