Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kinesiska storlekar Vs våra storlekar


Dag Erlandsson

Rekommendera Poster

Dag Erlandsson

Om man vill handla kläder från Kina - och "dom" säger att en byxa om 3XL - motsvarar "vårt" M!?!- så undrar jag om det finns någon omräkningstabell som är pålitlig? Typ vårt midjemått - i detta fall

"M" motsvarande. Likaså vad det anbelangar skjortor / tröjor (i detta fall "L". Sedan också skor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag inte träffat så många kineser i mitt liv, men dom jag träffat har inte varit så små att 3XL motsvarar M.

 

Jag tror det korta svaret är, nej det finns ingen pålitlig omräkningstabell då kläder är notoriskt opålitliga i hur man benämner storlekar. Det är ju inte standardiserat inne i ett land.

 

Det du får be efter är en tabell med storlekar för det aktuella plagget, dvs midjemått, armlängd etc. Eller tvärt om, skicka dina storlekar du mätt upp på dig och be dom förslå vilken storlek du ska ha. Jag gjorde det när jag handlade från Tyskland en gång i tiden och det gick rätt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åk till Ullared, där har de kinastorlekar. Jag köpte en tshirt där i xl-storlek och ena ärmen var 5 cm  längre än den andra :thumbsdown: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...