Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

meddelandet 2USB printing support fungerar inte med USB 3.0


VIM

Rekommendera Poster

Jag försöker att hitta en drivrutin till min allt-i-ett-skrivare Lexmark X5470 på deras hemsida och har funnit densamma (tror jag?) men får rubricerade meddelande. Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som att du behöver byta från en (blå) kontakt för USB version 3 till en (svart) kontakt för USB version 2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för drivrutin du försöker installera? På deras hemsida finns ingen drivrutin för Windows 8 eller 8.1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som att du behöver byta från en (blå) kontakt för USB version 3 till en (svart) kontakt för USB version 2.

Hej Cecilia, jag förstår inte var den blå resp. svarta USB finns och tillvägagångssättet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia, jag förstår inte var den blå resp. svarta USB finns och tillvägagångssättet.

Hur är skrivaren ansluten till datorn, t ex vad för sorts kontakt och kabel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrivaren är ju 8 år gammal, då lär du inte hitta några drivrutiner för Windows 8.

 

Och tvivlar på att tillverkaren uppdaterar heller tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, datorn heter Lenovo. Jag kör Windows 8 version:1.0.

64 bitar.  x-64 baserad processor

8.00 GB

Processor: Intel ® Core i3-4030U CPU @ 1.90 GHz   1.90 GHz

 

Jag har inte  den minsta aning om ovanstående men detta stod under "Egenskaper" under "Den här datorn".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte svarat på vilken drivrutin du försöker installera. Jag kan inte hitta något på Lexmarks hemsida som passar till Windows 8.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, datorn heter Lenovo. Jag kör Windows 8 version:1.0.

64 bitar.  x-64 baserad processor

8.00 GB

Processor: Intel ® Core ™ i3-4030U CPU @ 1.90 GHz   1.90 GHz

 

Jag har inte  den minsta aning om ovanstående men detta stod under "Egenskaper" under "Den här datorn".

Lenovo är en datortillverkare som gör mängder av olika datorer. Det behövs en modellbeteckning så kolla på några olika alternativ hur det kan anges på en etikett undertill: http://support.lenovo.com/se/sv/find-product-name

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...