Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Microsoft Word Starter 2010 har låst sig


DAL30

Rekommendera Poster

Jag har uppdaterat mitt antivirusprogram från Panda Antivirus Pro 2014 till Panda Global Protection 2015.

Efter uppdateringen har mitt ordbehandlingsprogram Microsoft Word Starter 2010 "låst sig". 

När jag klickar för att öppna Word Starter, får jag dels upp meddelandet med texten:

"Det gick inte att öppna Microsoft Word Starter 2010. Försök igen eller reparera produkten i Kontrollpanelen."

Jag får också upp ett meddelande från Panda Global Protection 2015 med texten:

"Okänt program körs. WinWordC.exe är ett okänt program och försöker köra.

Mer information om den här varningen (= länk)

  Tillåt                     Spärra"     (= knappar att klicka på)

 

Jag undrar förstås:
Vad skall jag göra för att återfå Microsoft Word Starter?

Jag har kollat lite på Internet och tycker mig se att "WinWordC.exe" är ett SPAM-program

Vågar jag klicka på "Tillåt"?

Tacksam för hjälp!

/DAL30

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har uppdaterat mitt antivirusprogram från Panda Antivirus Pro 2014 till Panda Global Protection 2015.

Efter uppdateringen har mitt ordbehandlingsprogram Microsoft Word Starter 2010 "låst sig". 

När jag klickar för att öppna Word Starter, får jag dels upp meddelandet med texten:

"Det gick inte att öppna Microsoft Word Starter 2010. Försök igen eller reparera produkten i Kontrollpanelen."

Jag får också upp ett meddelande från Panda Global Protection 2015 med texten:

"Okänt program körs. WinWordC.exe är ett okänt program och försöker köra.

Mer information om den här varningen (= länk)

  Tillåt                     Spärra"     (= knappar att klicka på)

 

Jag undrar förstås:

Vad skall jag göra för att återfå Microsoft Word Starter?

Jag har kollat lite på Internet och tycker mig se att "WinWordC.exe" är ett SPAM-program

Vågar jag klicka på "Tillåt"?

Tacksam för hjälp!

/DAL30

 

Nja, du är rätt ute, roade mig med att installera Office Starter 2010 eng, och det ser ut att stämma med vad du säger.

Jag har också Panda, och jag godkände och klickade "Tillåt", sedan fick jag tillåta två gånger till, och det gick igång utan problem.

Så kör du, skulle du inte få igång Word Starter, så försök att installera om, eller reparera.

Word starter exe filen heter som du säger, WinWordC.exe.

 

 

Edit: Inga indikationer på att filen skulle vara något spam

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

STORT  TACK, Laso!   :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

 

Efter din sakkunniga förklaring vågade jag att klicka på knappen "Tillåt".

Och se: Nu fungerar Word-programmet!

 

FÖRRESTEN:

Laso: Du har hjälp mig några gånger tidigare, när jag bett om hjälp!

Som relativt "gammal" PC för Alla-kund och eforum-användare är jag mycket tacksam!

Ha en bra fortsättning på dagen!

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hakade upp mig först på att wordfilen skulle heta "WordC.exe, så jag var ju tvungen att installera och se hur det ser ut i filhanteraren, och vad Panda´n skulle säga, men det skulle ju vara så i Starter.

 

Ingen orsak, bara roligt att hjälpa till :D .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag återkommer med fråga om ändring, när Word Starter-programmet öppnas.

Så här är det:

När jag startar Word-programmet, så kommer den ovan i inlägg #1 nämnda texten upp.

Jag klickar då (efter hjälp av Laso i inlägg #2) på knappen "Tillåt" och Word fungerar.

Min fråga nu är:
Går det undvika/förändra, att varje gång som jag skall öppna Word, så får jag upp "WinWordC.exe" och måste då klicka på knappen "Tillåt"? 

ALLTSÅ: Kan jag göra någon inställning, så jag slipper detta "extra-klickande"?  :excl:  :unsure:

Tacksam för hjälp!

/DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju testa att lägga in "WordC.exe" i Pandan´s Brandvägg under programkontroll, som "ny regel" och se om det hjälper?

 

Sitter inte vid rätt dator, så kan inte kolla själv nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...