Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Panda-användare starta inte om datorn!


Cecilia

Rekommendera Poster

Panda har fått ut en väldigt dålig signatur som reagerar på en massa normala filer.

Om Panda börjar varna för att du har skadliga filer i mängd, är det mycket viktigt att du inte startar om datorn för då kommer Panda att börja radera viktiga Windows-filer.

 

Panda skriver om det i Twitter: https://twitter.com/Panda_Security

 

Tillägg:

http://www.pandasecurity.com/usa/enterprise/support/card?id=100045

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Signaturen är redan utbytt, eftersom alla uppdateringar görs via automatik, bara man är uppkopplad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, har inga problem hos mig, kan boota om utan att något misstänkt händer.

Men väntar väl och ser vad dom kommer fram till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, har inga problem hos mig, kan boota om utan att något misstänkt händer.

Men väntar väl och ser vad dom kommer fram till.

Du kanske aldrig fick ner den dåliga definitionen? Jag vet inte hur ofta som din Panda uppdaterar sig och om du hade datorn igång medan den dåliga låg ute.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske aldrig fick ner den dåliga definitionen? Jag vet inte hur ofta som din Panda uppdaterar sig och om du hade datorn igång medan den dåliga låg ute.

 

Panda uppdaterar dagligen, är dock inte säker på om dom skickar ut något dagligen.

Men vi får se vad som händer, dom jobbar ju på att få verktyget klart så fort som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Panda uppdaterar dagligen, är dock inte säker på om dom skickar ut något dagligen.

Men vi får se vad som händer, dom jobbar ju på att få verktyget klart så fort som möjligt.

Skulle nog tro att Panda släpper uppdateringar flera gånger om dagen, för annat vore dåligt, men sen är ju frågan hur ofta det är inställt att hämta nya definitioner i din dator.

 

Mitt antivirusprogram verkar få nya uppdateringar ca 15 gånger per dygn, om jag kollar loggen för det under de senaste dagarna, och den är inställd på att kolla en gång i timmen.

 

Från Pandas informationssida:

 

The solution which restores the quarantined files has been automatically deployed in all the affected products. We are working on a tool to be installed on those computers which require a manual installation of the solution.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...