Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Adobe Flash Player utan val


Plaincollar

Rekommendera Poster

Jag får konstant upp en uppmaning att installera AFP men kan inte avböja (se bifogad bild). MTP allt krångel detta program kan ge vil jag göra det på "mitt sätt". Är det en sund uppmaning jag har i fönstret eller ngt skräp?

Tack på förhand//Plaincollar

 

Edit: kör Win 8, Explorer 10

post-47489-0-11791200-1422120655_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är Windows Explorers säkerhets varning eller vad man skall kalla det och det är för att ingenting automatiskt skall installeras. Och det är standardinställningen oavsett vilket program du laddar ned som är en exekverbar fil alltså en fil, ett program som kan startas inifrån denna.

 

Du har i den lilla popup-rutan val:

 

post-73434-0-87466600-1422126733.png

 

Klicka på den lilla pilen och där kan du själv välja vad som skall ske.

Men allt detta skall kunna ändras inifrån Inställningar i Explorer.

 

Nu sitter jag inte vid min Windows 8 maskin så jag kan tyvärr inte guida dig, men längst upp i menyn bör du ha inställningar eller liknande och i dessa > säkerhet etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får konstant upp en uppmaning att installera AFP men kan inte avböja (se bifogad bild). MTP allt krångel detta program kan ge vil jag göra det på "mitt sätt". Är det en sund uppmaning jag har i fönstret eller ngt skräp?

Tack på förhand//Plaincollar

 

Edit: kör Win 8, Explorer 10

Det är inte en uppmaning om att installera Flash utan en fråga om det installerade Flash får lov att köras. Flash ingår i Windows 8.

 

Däremot kan frågan komma upp även på webbsidor som inte använder Flash, som Googles, efter att man har installerat BankID version 6 och inte har optimala inställningar.

 

Följande är det jag minns när det gäller lösningar:

I kugghjulsmenyn leta upp ett val som har med ActiveX-filtrering och det ska vara valt så att ActiveX-filtrering är avslaget.

I Internetalternativ, fliken Avancerat, finns val om "utökat kernelläge". Pröva att ändra det valet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

så Cecilia kom jag hit via din hänvisning. jag har senaste bankid installerat som gav problem med rutan för proxyserver men det har jag lyckats lösa på nåt sätt för plötsligt höll sig krysset för Proxy borta - i den här vevan avinstallerade jag Kaspersky och tog AVG - det gick 1 dag mellan - kanske AVG kunde ta bort nåt. behandlat på annat ställe redan men kanske matnyttigt....Jag har nu slagit av ActivéX-filtrering och även tagit bort "utökat kernelläge" (då gnällde datorn att den var utsatt för risk) - men får fortfarande upp att websidan vill köra Adobe Flash Player från Microsoft etc och knapp med TIllåt och Tillåt för alla sidor men problemet är att det händer ingenting när jag trycker på Tillåt utan hela frågeställningen ligger kvar nedtill som den nu även gör på innevarande websida. Flashen måste ju finnas eftersom den funkar med Chrome. Que faire?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är olika Flash i Internet Explorer och i Chrome. I Windows 8 ingår Flash för Internet Explorer och i Chrome ingår dess Flash. Meddelandet innebär inte heller att Flash saknas utan det är problem med inställningar.

 

Jag kollade upp lite och det verkar som att man ska välja "utökat kernelläge": //eforum.idg.se/topic/346972-adobe-flash-player/?do=findComment&comment=1642078

Se även inlägg 4 i den tråden.

 

http://www.svt.se/tittarservice/fraga-oss/dialog/456880?page=2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...