Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Båda mina datorer startar inte upp rätt-behöver hjälp med felsökning


J0ppe93

Rekommendera Poster

Hej!

Min dator har nu packat ihop och skulle vilja ha hjälp!

Datorn startas upp (utan pip ibörjan) och fastnar sedan här:

 

http://www.ladda-upp.se/bilder/qpljcywykslekj/

 

Har provat att starta i felsäkert läge och alla möjliga sätt men fastnar alltid där. Har provat med ett annat grafikkort med samma utfall.

Har ej tillgång till windows vista skivorna så har ingen aning om vad jag ska göra ..

 

Datorn 2: Här tog jag fram min gamla dator som aldrig har krånglat och satt och surfade med den istället. Datorn tog långt tid på sig att stänga av så höll in knappen tills dess fläktar slutade surra..

Nästa dag när jag skulle sätta på den startade den upp som vanligt men precis som bilden ovan så kom det sedan en snabb blie screen på 0,5sek och sedan startar datorn om sig. Även där försökte jag köra på felsäkert läge och alla andra alternativ men blir alltid blie screen på samma ställe. Får fram detta när jag startat om datorn på egen hand: http://www.ladda-upp.se/bilder/jzdginswtogn/

 

Detta problem dök upp efter att jag kopplade ur grafikkortet och satt i dator nmr 1 för att se att det inte var fel på det grafikkortet men fick samma utfall där som sagt.

Denna dator är en windows XP.

 

Kanske lite rörigt men hoppas nån kan hjälpa mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska erkänna att jag inte är alls för kunnig men menar vilket minne menar du? Ramminnet lr hårddisk "minne"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vitt jag kan se visar bild nummer två att det har blivit fel i de lagrade BIOS-inställningarna och det brukar försvinna om man går in i BIOS med DEL-tangenten, går igenom alla inställningar samt sparar i samband med att man avslutar BIOS.

 

Memtest testar RAM-minne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är möjligt att inget behöver ändras, jag kan omöjligen veta vad det är för inställningar i ditt BIOS, Det viktiga är nog att det sparas om eftersom något är fel med checksumman för inställningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...