Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Försäkringspremie


kiwi01

Rekommendera Poster

Borde inte ha gjort "kontorsjobb" en lördag kväll, nu tvingas jag vara störtförbannad till måndag morgon, får avreagera mig här i stället.

 

Jag har hemförsäkring samt olycksfallsförsäkring hos  Trygg-Hansa sedan två år tillbaka. Vet inte riktigt varför jag har betalat per autogiro, men när jag i början på dec konstaterade att sista autogirot för perioden är draget från kontot så passade jag på att makulera det och trodde att jag skulle kunna registrera mig för e-faktura direkt, men det gick inte, jag var inte kund. Så jag ringde dem och de sa att de kan göra om betalningen men jag måste betala första fakturan och i samband med den registrera mig för e-faktura. Vi kom överens om att jag betalar hemförsäkringen 2 ggr per år och olycksfallsförsäkringen 1 gång, dvs nu vid årsskiftet.

Loggade in mig på hemsidan för att se om det är några avier på gång, och de verkar vara på väg.

Det som gör mig tvärilsken är att båda årsavgifterna nu är höjda. Olycksfallsförsäkringen exempelvis ska jag ju betala i sin helhet  innan årets slut så varför ska jag betala mera än om jag hade betalat en gång i månaden i tolv månader om jag hade fortsatt med autogirot? Hemförsäkringen ska jag visserligen betala i två delar men de får ju pengarna ett halvår tidigare än med autogiro. De sa inget om att det skulle bli dyrare. 

Alla företag propagerar ju dessutom alltid för e-fakturor, för miljön skull - och för att det blir billigare!

 

Verkar det här vettigt? Är det någon som känner igen detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns andra försäkringsbolag som bara skriker efter nya kunder. Om du ska vara kvar så borde du väl kunna diskutera till dig lägre avgift (samma som tidigare).

 

Kan det vara årlig höjning som de lagt på så att det är därför de har höjt nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det var ingen årlig höjning, jag hade redan erhållit premieavier för nästa år. Få se vad de säger imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...