Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Jag hatar kopior av dokument mm i samma mapp :-(


MariaE

Rekommendera Poster

När man kopierar eller flyttar filer så blir det ibland kopior av samma dokument eller kort :-( Gillar inte att behöva radera en massa kopior hela tiden :-( Men filer med samma nummer eller namn och olika storlek är 2 olika dokument eller kort. Viktigt att tänka på så att de inte blir markerade för borttagning och sen överskrivna :-( 

 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd markeringsruta framför filerna så minskar problemet:

Kontrollpanelen/Mappalternativ/ välj meny Visning och bocka för Använd kryssrutor för att markera objekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för det tipset! Hoppas det funkar med min svart vita dator en Fujitsi. Ibland undrar man vad som funkar eller inte. Jag har nyss använt min blå dator en stund och då funkar bildskärmen till min surfdator direkt. Det är problem med grafikkortet till min svart-vita dator. Ibland blinkar skärmen till. Men detta har jag vant mej vid. De på dataräddningsföretaget tog det billigaste grafikkort de kunde hitta tror jag. Det går inte heller att ha hur hög uppplösning som helst. Men det är dock inget problem för mej. Jag använder aldrig högre upplösning än 1024x768 när jag måste. För det mesta använder jag 800x600. Det blir så konstig text om jag väljer högre upplösning och lägre DPI-värde.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för det tipset! Hoppas det funkar med min svart vita dator en Fujitsi. Ibland undrar man vad som funkar eller inte. Jag har nyss använt min blå dator en stund och då funkar bildskärmen till min surfdator direkt. Det är problem med grafikkortet till min svart-vita dator. Ibland blinkar skärmen till. Men detta har jag vant mej vid. De på dataräddningsföretaget tog det billigaste grafikkort de kunde hitta tror jag. Det går inte heller att ha hur hög uppplösning som helst. Men det är dock inget problem för mej. Jag använder aldrig högre upplösning än 1024x768 när jag måste. För det mesta använder jag 800x600. Det blir så konstig text om jag väljer högre upplösning och lägre DPI-värde.

/Maria

Högre DPI-värde skulle det vara annrs blir ju inte texten större  men blir det för högt DPI-värde så blir det konstigt. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...