Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gäst i min egen dator7HJÄLP


kiwi01

Rekommendera Poster

Snälla, snälla HJÄLP MIG

 

Nu när jag satte på min dator så finns inte mitt konto utan det är gästkonto som dyker upp. Jag begriper ingenting. Hur ska jag hitta mitt konto som jag arbetade i så sent som igår - jag behöver tillgång till mina dokument snabbt som sjutton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var nära hjärtattack men jag lyckades till sist hitta återställningspunkten (inte där MS webbsida menar att den finns) så nu är jag inne i mitt eget användarkonto. Får tacka mig själv för hjälpen denna gång.

Men, någon som kan förklara varför detta hände?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det brukar bero på att ens profil, dvs den del av registret där information om inloggningskontot finns, har blivit skadad. Det i sin tur kan bero på t ex dålig hårddisk, bugg i något program som skriver på fel ställe i registret eller att man stängt av datorn utan att stänga av program och Windows först.

 

Se till att ha säkerhetskopior av alla viktiga filer så att du slipper en hjärtattack nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Cecilia.

Inte dålig hårddisk (hoppas jag) eftersom den är ny, men kanske någon av åtgärderna enligt min tidigare fråga under webbläsare "Chrome stängdes inte av på rätt sätt/dubbla fönster", 1/10.  Tyvärr löste inte systemåterställning med problemet med webbläsaren.

En behövlig påminnelse om att ständig säkerhetskopiering behövs, man ska inte tro att man klarar sig utan bara för att datorn är ny. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...