Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flash fungerar inte fast jag tillåter det


Jaroma

Rekommendera Poster

Flikar också in på tråden. Har uppdaterat Adobe flash player och är aktiverat men i nederkanten kommer en list upp att jag måste köra detta tillägg men lik förbaskat så funkar inte en del sidor. Bl. a. ATG:s travsida, den är svart. Vad gör jag?

 

/Jaroma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan även notera att när jag är inne på "hantera tillägg" så är första fliken "verktygsfält och tillägg" överstruken med en röd ring med ett snedstreck över. Kan inte få bort den här ringen heller. Kan ju bero på detta kanske? Norton antivirus godkänner uppdateringen.

/Jaroma

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flikar också in på tråden. Har uppdaterat Adobe flash player och är aktiverat men i nederkanten kommer en list upp att jag måste köra detta tillägg men lik förbaskat så funkar inte en del sidor. Bl. a. ATG:s travsida, den är svart. Vad gör jag?

 

/Jaroma.

Nu var ju ditt problem väldigt annorlunda än DAL30:s fråga, men se om det hjälper att ändra inställningen om utökat kernelläge på Avancerat-fliken i Internet-alternativ, eller inaktivera ActiveX-filtrering på Säkerhetsfliken (zonen Internet).
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mystiskt. Jag har nyss utan problem testat Firefox, Chrome och Internet Explorer med sidorna https://www.atg.se/  och

https://www.atg.se/index.jsp?chooseAtgse2=true#/department.atg.atgse2.channel.ws/

 

I IE blev jag visserligen tillfrågad om jag ville inaktivera mina tillägg (jag har FlashPlayer inaktiverad som standard) men det var bara att tacka nej till inaktiveringen. Därefter blev jag tillfrågad om jag ville visa allt innehåll på sida nr 2 och inte bara "det säkra" och det gick också bra att klicka "ja" till.

 

Senare tillägg

"Mystiskt" var förstås ingen kommentar till Cecilias inlägg, som jag inte hann se innan jag skrev och postade ovanstående.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-57552-0-42374700-1411780258_thumb.jpg

 

 

Jaroma är det den här texten som kommer upp.Blev så för mej med IE11 och efter senaste BankID uppdateringen.Crome fungerar.

 

Lösningen,om den nu finns,  varierar men i det här fallet fungerade att kryssa:  Aktivera 64bitarsprocesser för utökat kernelläge    i Internetalternativ --avancerat.

 

 

BankID fortsätter oseriöst att förneka problemet.

 

Man kan testa om det är BankID genom att återställa datorn till innan uppdateringen gjordes. Avinstallation av BankID hjälper troligen inte.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan även notera att när jag är inne på "hantera tillägg" så är första fliken "verktygsfält och tillägg" överstruken med en röd ring med ett snedstreck över. Kan inte få bort den här ringen heller. /Jaroma

Så ser det ut hos mig också och har alltid gjort. Har aldrig bekymrat mig över det. Se bild!

post-55300-0-31614500-1411781798_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som IE och Adobe flash player inte trivs tillsammans i alla lägen. Detta efter en uppdatering av flash. Använder mig av chrome som webläsare istället. Där funkar allt som det ska. Hade nåt bekymmer för några år sen med Atg:s sida och symptomen var nåt liknande. Kollade idag med Atg och Svenskaspel och bekymret var inte på nåt sätt främmande. Enl. supporten så brukar det ordna till sig efter ett tag. Får använda chrome ett tag framöver.

 

/Jaroma.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LARSAS:

 

Problemen Du beskriver är i stort sett lika som jag har. Hade också bekymmer med bankid men det fixade till sig och som Du skriver, det var i samband med uppdateringar. Provade med utökat kernelläge men det hjälpte inte igårkväll. Vad som sen gjort att det funkar idag i IE vet jag inte. 

Den där listen längst ner är dock fortfarande kvar men jag trycker bort den. Klippen i "you tube" och andra klipp i typ Aftonbladet går heller inte att spela upp i IE.

 

/Jaroma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar vara fler som har bekymmer med detta. (Microsoft Community)

 

/Jaroma.

  Så är det! Tyvärr så har BankID valt att förneka problemet.Avvisningen sker med för BankID rent.

löjeväckande motiveringar.

Förhoppningsvis kommer det straffa sig.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Råkade också ut för detta felet efter uppdateringen från BankID.

Provade med  utökat kernelläge och det hjälpte. Efter omstart av datorn!

/Göran

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ger upp Internet Explorer. Har bråkat med det länge nog nu. Vad felet är, att jag inte kan se you tube, SVT m. fl. reder jag inte ut. Om det är Adobe Flash, IE 11 eller Bankid eller kombinationen av dessa som är skulden till det hela vet jag inte heller. Även den här trailern som kommer upp i nederkanten på dom flesta websidorna måste jag trycka bort. Vill att jag ska köra Adobe Flash men jag har installerat den flera ggr. Har även pratat med banken om Bankid och dom visste inget om detta trots det varit nästan omöjligt att komma fram till supporten :wacko: . Har inte pratat  med Bankid som har programmet. Skulle iaf. vara intressant att veta var orsaken till det hela är!

 

/Jaroma. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har Windows 7 så finns ju en möjlighet att avinstallera IE11.Då återgår datorn tiil det tidigare. Hamnar på IE9 är det lämpligt att uppgradera till IE10.

 

Det kan vara värt att testa, jag har fått intrycket av att felet är kopplat till elvan

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag har W7/IE11. Tycker bara det är åt helsicke att man ska behöva gå baklänges för att få det att fungera. Måste ju vara en hel del som har just detta bekymret. En del klarar det med utökat kernelläge men dock inte jag. Är det sen tre aktörer inblandade så är det alltid lätt att skylla på varandra :angry:. Eftersom allt fungerar i Google chrome så får jag använda mig av den webläsaren.

 

/Jaroma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gjort en intressant iakttagelse som jag inte tänkt på tidigare. Jag har två stycken stationära datorer, båda med W7/IE11. I den ena så har jag inte Nexus/bankid installerat. Där fungerar allting som det ska i IE 11. Börjar dra mina slutsatser.....

 

/Jaroma. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har två stycken stationära datorer, båda med W7/IE11. I den ena så har jag inte Nexus/bankid installerat. Där fungerar allting som det ska i IE 11. Börjar dra mina slutsatser...

Dra ingen förhastad slutsats...

 

Jag har Windows 7 (64-bit), Internet Explorer 11 och BankID (version 5.1.3) för att logga in på Handelsbanken.

Har inte inaktiverat ActiveX-filtrering. Har inte aktiverat utökat kernelläge. Alla inställningar är defaulta.

Flash fungerar utan något som helst problem på alla Internet-sidor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dra ingen förhastad slutsats...

 

Jag har Windows 7 (64-bit), Internet Explorer 11 och BankID (version 5.1.3) för att logga in på Handelsbanken.

Har inte inaktiverat ActiveX-filtrering. Har inte aktiverat utökat kernelläge. Alla inställningar är defaulta.

Flash fungerar utan något som helst problem på alla Internet-sidor.

   Den versionen 5.1.3 har jag inget problem med utan problemet uppstår när jag installerar  6.1.0 .

 

En  dator lyckades jag backa tillbaks till 5.1.3 genom återställning.Den andra datorn  gick ej att återställa men ändring  av kernel läge hjälpte.

 

Det betyder inte att alla med IE11 får de här problemen,gissar att det är ganska få.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den versionen 5.1.3 har jag inget problem med utan problemet uppstår när jag installerar  6.1.0 .

Då jag klickar på Sök efter uppdateringar via Hjälp i BankID, får jag detta meddelande:

 

post-9397-0-32407200-1413033423.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På datorn som jag fortfarande har 5.1.3 får jag nu i dag inte längre ett besked att BankID  automatiskt kommer att uppdateras(något som jag hittils lyckats stoppa) .Jag gissar att man t.v. stoppat uppdateringen. Man kan dock manuellt hämta en senare version direkt hos BankID

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har f.n. tre stycken webläsare installerade i min "huvuddator" där programmen inte är kompisar. IE 11, Google chrome och Firefox. Installerade dom två sistnämnda då problemen började. Till en början var det bara Chrome som fungerade klanderfritt. Men igår så började Firefox också att fungera utan problem. Fråga mig bara inte hur och varför. Kanske det lossnar för Explorer också :P.

Har även en gammal bärbar Lenovo som jag använder i arbetet. Den har också W7/IE11. Dock utan Bankid installerad. Att den sen är trög i största allmänhet må vara en sak men allt funkar i den...

 

/Jaroma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter senaste Windows uppdatering fungerar allt som det ska igen. Atg, you tube, SVT m.fl. kan köras och visas. Det verkar som samtliga konflikter mellan IE11, Adobe Flash och Bankid är lösta.  :thumbsup:

 

/Jaroma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter senaste Windows uppdatering fungerar allt som det ska igen. Atg, you tube, SVT m.fl. kan köras och visas. Det verkar som samtliga konflikter mellan IE11, Adobe Flash och Bankid är lösta.  :thumbsup:

 

/Jaroma.

    Ja nu kunde jag avaktivera  64-bitarsprocessor för utökat kernelläge och Flash fungerar ändå.Det måste bero på en Windowsuppdatering att det fungerar igen

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...