Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

återfå från minnet


gandalfgrå

Rekommendera Poster

Kort beskrivning. Har haft en Iphone 4 16gb. På den finns massor av bilder som det inte finns backup på. Den telefonen har tappets i backen och går inte att få igång. Stendöd.  De små pinnarna på bakstycket gick också av och batteriet lossnade från limningen men sitter kvar på sin kontakt. Provar man att ladda batteriet så kommer äpplet fram ungefär efter 10 sekunder men det blir svart efter någon sekund. Jag är rätt övertygad om att något gått sönder och jag tror inte det är lönsamt att lämna in och felsöka och sen reparera den. 

 

Nu är det så att jag har en ny iphone 5. Tror att de flesta vet vad som kommer nu i frågväg. Kan man på något sätt komma åt minnet i 4:an trots att den är död och tanka över innehållet i 5:an? Jag tänker som så att man på något vis kan tanka ner minnesinnehållet i 4:an (bilder, adresser etc) till en dator och sen därifrån in i 5:an från datorn. Men jag känner på mig att det stupar på att man måste ha igång 4:an för att kunna göra något. Någon iphoneguru ute där som vet? 

 

En sak till som kanske inte har betydelse men jag nämner det ändå: jag har ett nytt simkort i 5:an eftersom simkortet på 4:an inte passade i 5:an.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kan få tillbaka det som finns på mobilen vet jag inte. Har aldrig haft en iphone.

 

Däremot kan du klippa till ditt gamla mikro simkort till ett nano simkort, så att det passar i iphone 5. Jag klippte till ett mini simkort till ett mikro simkort, när jag bytte telefon. Vill du inte göra det själv, går du in på en butik. De borde kunna hjälpa dig.

 

Sedan kan du kopiera det som finns på simkortet.

 

Här har du en stans för att klippa till ett nano simkort. http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/tillbehor-till-surfplattor/sim-tillbehor/stans-for-nano-sim-p93822

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilder är bland det viktigaste som finns att spara och jag förstår inte att så många har så mycket bilder enbart i telefonen.

Skaffa ett molnkonto, gör backup eller åtminstone se till att tanka ur bilder mot en dator som gör backuper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilder är bland det viktigaste som finns att spara och jag förstår inte att så många har så mycket bilder enbart i telefonen.

Skaffa ett molnkonto, gör backup eller åtminstone se till att tanka ur bilder mot en dator som gör backuper.

Ett bra tips men det var nog inte det saken handlade om. Frågeställaren ville veta om man kan göra något för att få tillgång till det som är sparat i minnet typ bilder och hur man i så fall gör. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Vet inte om den här länken hjälper dig:

 

http://www.flash-video-soft.com/blog/?p=1341

 

Handlar om en vattenskadad Iphone i och för sig, men skadad som skadad. :-)

 

Om inte ovan hjälper kan du ta en titt här:

http://www.vibosoft.com/ios/recover-deleted-lost-contacts-backup.html

 

Allra sist på sidan ovan finns program för att även återställa foton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...