Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Startsidan IE 11


tfhdesign

Rekommendera Poster

Jag skapade en ny användare = administratör och växlade över till denna.

Startade IE och nu kunde jag ändra startsida. När IE startade var det default sidan

som var startsida ( msn etc ... ) gick till en annan sida och valde den (aktuell) som

startsida och det funkade, no problem!

 

Betyder det att du fortfarande inte kan ändra startsida om du använder ditt gamla användarnamn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer med vertpre och undrar dessutom om du har några fler frågor innan jag skriver hur du ska avinstallera FRST.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer med vertpre och undrar dessutom om du har några fler frågor innan jag skriver hur du ska avinstallera FRST.

Ja kan tyvärr inte ändra startsida om jag är inloggad med gamla användarnamnet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser det ut i en ny FRST.txt?

Har en svag aning om att IE 11 var särskilt för Win 8 och de med äldre versioner skulle behålla IE 10. För de som redan fått in 11:an fanns instruktioner om hur man kunde backa tillbaka till IE 10.

Är det något för mig? Användarinställningar åter går till default??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Internet Explorer 11 finns för Windows 8.1 och Windows 7.

Internet Explorer 10 finns för Windows 8 och Windows 7.

 

Jag skulle tro att alla inställningar är kvar när man avinstallerar senaste version och får tillbaks den tidigare.

 

Finns det någon inställning i McAfee eller SUPERAntiSpyware för att låsa startsidan?

Var Internet Explorer avstängd när du körde Fix i FRST senast?

Kolla sidan http://www.thewindowsclub.com/lock-internet-explorer-home-page-windows som visar olika sätt att låsa startsidan i IE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja kan tyvärr inte ändra startsida om jag är inloggad med gamla användarnamnet

Prova med det jag skrev i post #2.

 

När du kommer till Microsoft nyckeln, låt den vara markerad. Högerklicka i en tom del till höger och välj Ny Nyckel. namnge den Internet Explorer. Markera den nyckeln och gör likadant igen och namnge Controlpanel. Markera den nyckeln och högerklicka till höger, där det står (Värde har ej angetts). Välj DWORD och namnge Homepage. Dubbelklicka på Homepage och skriv in värdet 0 och OK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Internet Explorer 11 finns för Windows 8.1 och Windows 7.

Internet Explorer 10 finns för Windows 8 och Windows 7.

 

Jag skulle tro att alla inställningar är kvar när man avinstallerar senaste version och får tillbaks den tidigare.

 

Finns det någon inställning i McAfee eller SUPERAntiSpyware för att låsa startsidan?

Var Internet Explorer avstängd när du körde Fix i FRST senast?

Kolla sidan http://www.thewindowsclub.com/lock-internet-explorer-home-page-windows som visar olika sätt att låsa startsidan i IE.

Sorry körde med FFox

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har det löst sig tror jag - min nya startsida minmindy.se är låst i stället. ska testa lite först ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu funkar det - kan byta till vilken startsida jag vill i IE 11.
Avancerade Inställningar: återställ avancerade inställningar + återställ standard inställningar var det sista som behövdes. Min dator var en Vista från början som jag sedan uppgraderade till Win 7, gått snett vid upgrade t ex kan det vara boven? 

Tack Cecilia och ni andra för god hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skönt att du fick ordning på startsidan till slut!

 

Ladda ner avinstallationsprogrammet OTC till Skrivbordet: http://oldtimer.geekstogo.com/OTC.exe

Dubbelklicka på filen för att starta programmet.

Tryck på knappen CleanUp! och FRST kommer att avinstalleras efter en omstart av datorn. Ta bort eventuella loggar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...