Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gggrrrrrrrrrrrrrr


Gäst Qe2

Rekommendera Poster

En avreagering som inte har med datorer att göra överhuvudtaget, fast i och för sig indirekt då åtgår användning av ström. 

Hade precis en precis en hysteriskt ringande och bankande person på min dörr. Trodde minst att det hänt en anhörig någonting, men det var en som först sade att hon ville se min senaste elräkning.

Vad? Vad menar du med det? Och sedan kom en harang om den elleveratör jag har som är EON, vilket förfärligt bolag detta är, men det denna försäljare som kom från Telje Energi med de lägsta priserna i Sverige och bla, bla, bla. Blev ju inte av med människan, förrän jag stängde helt sonika dörren och sade ett bestämt adjö.

Förra veckan ringde en  annan hysterisk person på dörren och då var det från hyresgästföreningen.

Han skulle sätta upp mig på listan. Nej, det skall du inte. Jo, men du behöver inte betala förrän i augusti. Nej, jag skall inte gå med och jag förklarade varför. Dels p g a förbundsledningens fantasilöner i denna "ideella" förening där ordförnaden sitter på en månadslön på ca 110 000 kr och förbundschefen ligger inte långt efter på ca 105 000 kr/mån. Svar kom från "ombudet", "men det är ju så liten del av det du betalar, några ören som går till deras löner.

HERREGUD, det handlar ju inte om vilka ören av avgiften som går till deras löner, utan det är ju själva lönerna som är horribla. Dessutom är det näst intill omöjligt att få hjälp därifrån vid behov, det har jag erfarenhet.

Efter jag stängde dörren fick jag ett antal icke smickrande tillmälen, vilket gör att jag inte kommer gå med i den föreningen igen.

 

FOTNOT: Vill jag byta eloperatör, bredbandsoperatör, teleoperatör, gå med i föreningar, ge gåvor etc. så gör jag det självmant och INTE när någon fjant ringer på min dörr och skall pådyvla mig saker.

Lika irriterande är det med telefonförsäljare.

 

Avreagensen är avklarad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...