Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ändra sökväg


Rocky.1

Rekommendera Poster

Hej!

 

Hur ändrar man sökvägen från en hårddisk till en annan? Jag har 2 hårddiskar i datan c och e. Jag har flyttat all min musik från c till e. Nu har jag ett par cd jag behöver bränna om, men inget av brännarprogrammen kan läsa från e-disken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det mappen "Min musik" du behöver flytta till mappen där du lagrar din musik eller vad menar du?

Högerklicka i så fall på C:\Users\Ditt användarnamn och mappen Min musik och välj Egenskaper och Plats. Byt C:\Users\Ditt användarnamn\Music till mappen där där du kopierat din musik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr är det inte så enkelt. Det här med bibliotek är säkert bra, men inte i det här fallet. Cd och enskilda låtar försvinner. I W-mediaplayer försvinner spellistor och musik. Den kan inte hitta låtar o musik sen jag har flyttat det. Sen återskapas musik o spellistor ofullständigt på C-disken, där jag alltså inte vill ha musiken, Jag trodde det var jag som bestämde över datorn, inte tvärtom. Frågan är om jag kan avinstallera m-player, för att installera den på E-disken eller måste jag skaffa en annan spelare? Jag använder m-player när jag gör mina spellistor (blandcd) för att sen bränna i ett annat program. Det verkar som att i och med jag lagt musiken på C-disken från början, så kan jag inte flytta den, fast jag skapat ett nytt bibliotek på E-disken, vilket verkar idiotiskt. Eller måste jag skapa partitioner för att få det att fungera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WMP är urkasst! Försök med MusicBee Jag har använt detta i över 1 år och blir bara mer och mer nöjd med detta program. Du kan hämta det här:

http://getmusicbee.com/

Jag har cirka 1000CD nerladdade på MusicBee och allt strul som jag hade med WMP har försvunnit! WMP kunde t.ex. namnge alla albumen med samma namn! Allt sådant slipper man med MusicBee.

Finns på svenska och det är gratis. Tyvärr får man själv klura ut hur det funkar men det är bara att klicka runt så hittar man vad man söker. Det är värt att pröva. Lägger en bild kan du själv se.

post-127175-0-42281600-1402318055_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...