Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorplacering


Hans-Erik

Rekommendera Poster

Har en stationär dator stående under skrivbordsskivan och intil vänstra hurtsen - när jag sitter vid datorn har jag alltså benen mellan datorn och den högra hurtsen. har alltid tyckt att jag fryser på underkroppen när jag sitter vid datorn - är mot en yttervägg ochganska nära fönster. inget drag förekommer från fönstret. har flytat för en tid sedan och datorns placeriing är motsvarande och jag fryser fortfarande.  krävs en filt för attdetska varabehagligt. sitter vid datorn mycket ofta och datorn går hela dagar.  nu har jag börjat fundera  om fläkten i datorn kan orsakaett sådant "kallras"???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, en dator under bordet borde värma upp luften under bordet. Kanske iofs skapa en viss rörelse i luften kring datorn, den suger ju inte en del luft för att kyla ned komponenterna.

 

 

Du kanske ska fundera på att lösa det hela genom att ibland resa dig upp, röra dig lite. Kanske kroppens sätt att säga att du suttit still för länge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man tänker sig att datorns varma luft strömmar uppåt mot undersidan av skrivbordsskivan och sedan sprider sig vidare så blir man kanske varm från midjan och uppåt och upplever det som kallare vid fötterna. Än vad det egentligen är.

Om det dessutom är så att det fylls på med kallare luft från höger, att någonstans till höger om högra hurtsen finns ex.en ventilationsöppning eller ett fönster, så lär ju effekten förstärkas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för diverse svar. "kallraset" upplevs ganska tidigt. jag ska prova med Skrotnisses förslag att göra en avskärmning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...