Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

E-post appen i Win 8,1...


Hans  Peter

Rekommendera Poster

Jag har blivit med Win 8.1.En omvälvande händelse som kan liknas vid att man behöver lära sig gå igen. (Tack XP för allt som varit!.

Till saken. I mitt Win 8.1 finns det ett program som heter E-post. Enligt uppgift duger inte mina POP-konton i detta utan det skall vara IMAP. Men enligt ett svar på min operatörs (Tele 2) hemsida sysslar dom inte med sånt. Nu är goda råd dyra. Eftersom jag redan har gjort mig av med ett MS-program, (dvs. bytt ut IE till Chrome) umgås jag nu med tanken att också kasta E-postappen. Jag vill gärna ha förslag på något e-postprogram som inte bangar för mina POP-konton. Tack på förhand!

/hans peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har dock genast ett par frågor:

1) Jag får inget meddelande om ny post fast Verktyg-Inställningar...-När ny E-post kommer är bockade 

2) Hur skickar man autosvar?

/hans peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har dock genast ett par frågor:

1) Jag får inget meddelande om ny post fast Verktyg-Inställningar...-När ny E-post kommer är bockade 

2) Hur skickar man autosvar?

/hans peter

Hej.

Jag själv kör med Windows Live Mail 2012 och jag har numera windows 8.1. För min del fungerar det utmärkt. Gå in på microsoft.se och sök på windows essentials 2012 så kan du ladda ned windows mail 2012 där. Bara ett förslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har dock genast ett par frågor:

1) Jag får inget meddelande om ny post fast Verktyg-Inställningar...-När ny E-post kommer är bockade 

2) Hur skickar man autosvar?

/hans peter

1) Har du bockat för alla tre valen?

 

2) Normalt är det en inställning man gör i e-postservern eftersom det annars skulle krävas att ens egen dator är igång hela tiden man är på semester (eller vad nu skälet till autosvar är). Beroende på vad man har för e-postadress, mer specifikt domänen efter @, kan man alltså behöva gå till ens operatörs webbmejl, Googles Gmail, Microsofts Outlook.com osv. för att ställa in autosvar.

 

Men det är även möjligt att använda en filterregel (Verktyg - Filterregler).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...