Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

kan inte spara wordfiler i pdf


Nina L

Rekommendera Poster

Jag har office 2010 och har gjort nån ändring så jag kan inte spara worddokumenten i pdf. Varje gång jag öppnar programmet får jag frågan om user controll får göra ändringar men om jag klickar nej kan jag inte öppna programmet. Jag har installerat om office men det hjälpte inte. De andra programmen fungerar som förr. Hjälp vad är fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har office 2010 och har gjort nån ändring så jag kan inte spara worddokumenten i pdf. Varje gång jag öppnar programmet får jag frågan om user controll får göra ändringar men om jag klickar nej kan jag inte öppna programmet.

Förstår inte riktigt varifrån frågan om "user controll" kommer. Från Windows, från Word eller från Adobe?

 

Annars skulle du kunna prova gratisprogrammet doPDF. Det fungerade för frågeställaren i den här tråden:

http://www.justanswer.com/computer/3qqpl-i-m-unable-save-ms-word-document-pdf-file-receive.html

Citat: I use dopdf to convert documents to .pdf. When you're ready to do the conversion choose the print function and choose to print to dopdf which will be added to your printer list. After a few seconds your converted Word document will pop out. As a bonus you can do the same thing with any file; be it a web page, excel spreadsheet or PowerPoint slide for example. Here is the programme link: http://www.dopdf.com/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör du pdf? Du skriver att programmet inte startar, vilket program?

I Word 2010 gör man enklast pdf-er genom att köra Arkiv -> Spara som och ange filformat pdf i Word, inget extra program behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

user controll fråga kommer från Word. Den kommer inte när jag öppnar de andra officeprogrammen.

Det är när jag ska spara ett worddokument som det inte finns valet att spara i pdf.Valet finns i de andra officeprogrammen

 

post-124258-0-87072800-1395395397_thumb.png

post-124258-0-39505200-1395395370_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar inte använda den inbyggda funktionen i Office för att skapa pdf-filer eftersom filerna blir onödigt stora. Brukar använda Cutepdf Writer . Den fungerar som så att när man installerar programmet så installeras det som en skrivare som man sen väljer när man ska skapa en Pdf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jippiii Jag hittade lösningen!!!

Jag hade på något sätt fått rutan ikryssad. Jag har windows 7. När jag tog bort krysst fungerade word som vanligt igen!

post-124258-0-70078300-1395678075_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...