Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kubuntu trådlöst knas


Ludgab

Rekommendera Poster

Min trådlösa anslutning i Kubuntu har slutat funka...jag har klickat planlöst i nätverksinställningarna mellan wap och wep och ssid och allt möjligt där som jag fattar noll av men den vill inte. Nätverket funkar för alla andra maskiner är ok.

/amatören

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om den trådlösa anslutning slutar fungera så har du antagligen stängt av den.

Är anslutning ibockad som aktiv?

WAP och WEP är säkerhetskrypteringar som din router kör, måste anges på din dator och du måste ange det lösenord som routern kräver. SSID är namnet på ditt lokala trådlösa nät.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är väl att jag inte vet hur inställningarna skall vara, för många alt helt enkelt. När jag scannar efter tillgängliga nät så hittar jag det men (och jag har lösenordet) det finns mycket annat. Finns det någon som har en guide? Och vad är det där kde wallet? Hur ska det ställas in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du någon annan trådlös uppkoppling som fungerar?

Om du har det kan du titta där hur de skall vara och ange likadant i Kubuntu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej i appleprylarna så är det så enkelt så de hittar själv...då behöver man inte förstå wap o wep....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Nowin!!!!

Jag tittade till slut i iphonen och där stod massor med siffror på maskar och annat...så jag gick in på flik ipv4 och valde manuell och plitade dit alla siffror från iphonen och....då funkade det!! Tusen tack för hjälpen för jag höll på att bli galen på detta!! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...