Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dropbox-appen


Aja

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag använder Dropbox i mina datorer sedan många år. Jag har även installerat dropbox-appen i min android surfplatta samt även i en Ipad.

 

När jag öppnar dropbox-appen i både androidplattan och i Ipad:en så kommer jag åt alla filer som jag sparat i datorns dropbox-mapp. Men om jag skriver ett dokument i något av surfplattornas office-appar (Polaris Office, Kingsoft Office, Quick Office, Pages), så kan jag inte spara dokumentet i dropbox. I androidplattans app Mina filer återfinns inte heller någon dropbox-mapp likt den som finns i datorns utforskare.

 

Borde man inte kunna skapa dokument i surfplattan och spara dessa i Dropbox??

 

/Gunilla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte på iOS men på Android borde du kunna välja Upload  i Dropboxappen och välja Other Files och bläddra efter den fil du vill ladda upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, det var ett bra tips. Upload funkade, men det skulle vara ännu bättre om man kunde spara direkt i dropbox. Vad jag förstår har Dropbox då ett begränsat värde i iOS. Apple vill väl att man ska använda iCloud kan jag tro.

 

/Gunilla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dropbox appar ligger inte och bevakar mappar på samma sätt som på en dator så det går tyvärr inte.

Men visst, det kan finnas ett visst värde i det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, nu vet jag i alla fall hur jag gör på androidplattan.

 

/Gunilla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...