Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

BlackIce Defender


Solspindeln

Rekommendera Poster

Någon som har erfarenhet av BlackIce Defender?

 

Vad jag "hört" så ska det vara en kinesisk brandvägg, som snabbt lägger sig först vid uppstarten, och hindrar ovälkommen trafik.

 

-Kinesiska muren? så var det sagt (skrivet).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har rätt Thirteen. Jag gnider fortfarande på Xp:n på Nätet och har COMODO, men har "lite svårigheter" med att konfigurera den.

Det var ett rykte om att BlackIce var snabb att lägga sig först i starten som skapade intresset.

Skönt att jag avvecklade ZoneAlarm tidigt, vi förfrågan till supporten om hur att få den att starta först, ville det inte förstås, efter rundsurr åkte den ut.

Matousec-testet visar att det var ett bra val.

Jag håller mig till COMODO,n, det är bara så omöjligt att se vilka program som har tillåtelse att gå ut på nätet, och vilka som stoppas. PrivateFirewall var bra där, enkelt att styra upp trafiken.

De är jú "snikmodellen" av COMODO jag har, så jag köper Pro,n.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Observera för att Comodo ska komma upp i det testresultatet krävs det att man konfigurerar det själv:

 

The products are configured to their highest usable security settings and tested with this configuration only.

http://www.matousec.com/projects/proactive-security-challenge-64/#methodology-rules

 

Varför inte fortsätta med PrivateFirewall om du tycker att det är enklare att förstå sig på det?

 

Innan du köper versionen Comodo Internet Security Pro bör du installera Trial-versionen av det så att du vet vad det är du köper.

http://www.comodo.com/home/free/free-trials.php

 

Tänk på att Comodos antivirusprogram som ingår i versionen Internet Security Pro inte ligger bland de bästa vid tester av antivirusprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har erfarenhet av BlackIce Defender?

 

Vad jag "hört" så ska det vara en kinesisk brandvägg, som snabbt lägger sig först vid uppstarten, och hindrar ovälkommen trafik.

 

-Kinesiska muren? så var det sagt (skrivet).

BlackIce Defender är nedlagd sedan flera år: http://www.zdnet.com/blog/security/ibm-kills-off-blackice-firewall/421

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm.. då hette den inte BlackIce... det var i vart fall inte IBM,s... det var en kinesisk, får se om det dyker upp.

Som alltid, du har rätt Cecilia, det blir en 30d test först, den har infernaliskt med inställningar, å´med det kontrollbehov jag har på datorn, skulle det kunna ställas till ...

 

....jag bara måste... ÅTTIOTRETUSEN! TREHUNDRATRETTON!!! INLÄGG......

-ett ackumulerat värde av....-      det man gör för andra, gör man till sig själv, det blir vi varse, om inte förr så garanterat senare.

Jag ska inte tjata mer om det, men FÖRBA**AT IMPONERANDE!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir lite av "suckarnas gång"... vem kan man LITA PÅ...

PrivateFirewall kom högt i ett test, tillsammans med COMODO, så de blev det naturliga valet....

De tillsammans med den inbyggda i XP, ska väl gjuta lite olja på orosvågorna. Jag har flyt med "hopkoken", hela tiden 90-100 hos Bredbandskollen.

 

TINY-Firewall var jag nöjd med, i den såg jag alla ändringar som gjorts under surfandet och kunde få det ogjort. Men Norton? tog väl upp den, och "grävde ur den". Alla gamla upplagor av den har varit annorlunda.

 

Jag börjar känna "foliehattsvarning", och det tar upp fööör mycket tid att sitta å` nojja på böös i burken. Ändå finns en irriterande tanke på att nån "amöba" är å´ snokar, men det har nog mer med uppväxten, och retsamma syskon att göra, än verkligheten.

Jo! "det första" jag ser på GRC är morr...om BlackIce... sånt supportar min "religiösa sida"... var försiktig med vad du frågar-du FÅR svar!

 

OCH! vi har ER!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvungen att återställa min Win 7 install pga problem efter install av PF - oh well,,,, beta känsla över programmet ds (aldrig testat det tidigare)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PrivateFirewall släpper trafiken från tex Trojaner ut på nätet först och frågar sedan  :thumbsdown: 

Med tanke på det bra resultatet i Matousec-testerna kanske det är frågan om en inställning.

 

PrivateFirewall kom högt i ett test, tillsammans med COMODO, så de blev det naturliga valet....

De tillsammans med den inbyggda i XP, ska väl gjuta lite olja på orosvågorna.

Du ska aldrig ha två brandväggar igång samtidigt för det kan leda till konstiga problem och sänkt säkerhet. När man installerar en brandvägg ska man stänga av XP:s egna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på det bra resultatet i Matousec-testerna kanske det är frågan om en inställning.

 

ok - men jag gjorde inga inställningar - installerade boota om körde Leaktest för att se hur PF hanterade det - kanske nån  annan vågar installera och testa - gör en systemåterställningspunkt bara först

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För flera år sedan hade jag Zone Alarm installerad. Det verkade fungera väldigt bra. Jag fick väldigt ofta varningar om försök till intrång. Då hade jag bara ett modem utan brandvägg. När jag sedan skaffade en router med brandvägg, fick jag inga mer varningar från Zone Alarm. Sedan dess har jag bara använt Windows brandvägg tillsammans med brandväggen i routern och hitintills har jag inte haft några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För flera år sedan hade jag Zone Alarm installerad. Det verkade fungera väldigt bra. Jag fick väldigt ofta varningar om försök till intrång. Då hade jag bara ett modem utan brandvägg. När jag sedan skaffade en router med brandvägg, fick jag inga mer varningar från Zone Alarm. Sedan dess har jag bara använt Windows brandvägg tillsammans med brandväggen i routern och hitintills har jag inte haft några problem.

Alla brandväggar, både i form av program i datorn och den i routern skyddar mycket bra mot intrång. Nyttan med en mer avancerad brandvägg i datorn är att få ett larm den dagen man får in något skadligt i datorn som vill kommunicera med något ute på internet, då kan man förhoppningsvis få stopp på det innan lösenord och annat har hamnat någon annanstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...