Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skärm tappar "connection" och konstigt ljud kommer ur headset


Proctic

Rekommendera Poster

Tjena har en dator som helt random antingen fryser sig eller tappar åtkomst med skärmen samtidigt som ett surrande ljud hörs i headsetet. Har bytt både nätaggregat och moderkort men det håller på fortfarande. Kollade på youtube nyss och så frös skärmen samtidigt som om en loop av nån millisekund av nått ljud spelades upp i headsetet, det surrade typ. Sedan ibland så blir skärmen svart och säger att det inte finns någon connection, jag hör fortfarande mina vänner på skype men efter typ 2-3 sekunder så kommer ett "elektriskt" ljud eller typ surrande som först fränger deras röster sedan försvinner dem helt och ljudet kvarstår. Måste hålla in knappen för att stänga av datorn. Eventloggen visar felkoderna med id: 10, 219, 41 och 6008.

Inga beepcodes från moderkortet.

 

Gpu tempen stiger inte över 60 grader

 

moderkort inte över 50 grader

 

och cpu inte över 50 grader.

 

Problemet verkar inte hända lika ofta om jag tar bort sidoplåtarna på datorn, kanske är en inbillning. Kan även tillägga att en gång så körde jag 3Dmark 11 och då hängde sig datorn direkt på videotestet.

 

Har en kompis med samma problem och han har testat med ett nytt gpu men hans problem kvarstod.

Jag vet inte vad ja skall göra längre ...

 

Specsen:

 

CPU: AMD FX-6100 X6 3,3GHz@4.5GHz
GPU: XFX Radeon HD6950 2048MB Dual Fan OC
MOBO: ASUS Savertooth R2.0
RAM: Corsair VENGEANCE 16GB 1600Mhz @1800Mhz
PSU: Corsair RM 1000
SSD corsair force 3 60 GB

Cooling:  
120 radiator
EK water block
EK pump 4.4

 

Bara å fråga om ni känner att jag behöver förklara bättre.

Snälla HJÄLP :(

post-130096-0-53650500-1389047788_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...