Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 8 Store Error


johnbohn01

Rekommendera Poster

hej!

 

Jo det var så här, i september så började det komma fram små vita rutor med svarta kryss i på apparna, om jag kunde avinstallera dom och sen installera dom igen så funkade appen tills jag startade om. Sedan så gick det inte att ladda ner uppdateringar, fast en vecka senare hade alla uppdaterats. Men i oktober så gick det plötsligt inte att öppna Windows 8 Store, när man klickar på den så stängs den ner efter en sekund. Har letat överallt på google, microsofts felsökare hittade något fel men det gick inte att åtgärda. Jag frågade på en annan hemsida, där stod det att man skulle göra ett nytt account. Men samma då. Sedan gick det inte att få bort account filerna -.- Så jag vill ha hjälp utan att typ fabriksåterställa hela datorn.. Eller göra ett nytt account. Jag vill kunna installera Windows 8.1. Går det att installera det från något annanstans än på Windows Store?

 

/john

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade felet, Please run the following in a Command Window to re-register the Store app:

powershell -ExecutionPolicy Unrestricted Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register $Env:SystemRoot\WinStore\AppxManifest.xml

 

behövde man göra. Kan någon stänga ner tråden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Vad kul att du hittade problemet och återkom för att berätta detta. Det kan vara nyttig information för andra medlemmar på Eforum.

Du får en poäng för detta.

 

Nej, vi stänger normalt inga trådar (som inte bryter mot reglerna) bl.a. av denna orsak.

Mvh Flyfisherman, Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...