Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

NEC FP950 problem. .Hjälp någon!!


Patrik123

Rekommendera Poster

Hej.

Har lite problem i 2D, saken är den att jag får video skugga, en skugga till höger om allt på skrivbordet. Syns tydligt om man har ljus bakgrund som i t.ex Utforskaren. Sen så har jag ett problem till att om man har mörk i windows och öppnar ett fönster så blir bakgrunden inte svart runt fönstret utan lite ljusgrå, man kan säga att det blir ett sken runt fönstret. Detta fenomen är tydligast längst till höger eller vänster på skärmen.

 

Har fått skärmen utbytt 1 gång för felet vilket inte hjälpte och har även testat mot 2 andra datorer med samma resultat. Så frågan är om NEC kan göra några riktiga skärmar längre när deras värsting modell har sådana här problem.

 

Har kalibrerat skärmen 100ggr med olika program så det är gjort riktiktigt iaf. . .

 

Har provat skärmen i upplösningar från 800 x 600 till 1600 x 1200 i allt från 75hz - 100Hz på tre olika grafikkort(Nvida gf2 Gts, Gf2 Pro och ett Trio64 v+). Har även provat att köra med vanlig monitor kabel och BNC kabel. Felet finns i linux, windows 98 och windows 2000. Har även flyttat skärmen i rummet så det inte ska vara några störningar från högspännings kablar eller annat. Finns inga inställningar på skärmen heller för problemet.

 

Så vad gör man nu typ när man har betalat 5500:- exkl. moms för skiten och alla skärmar av denna modellen verkar ha det här problemet. På NEC vill man inte veta av detta, kan kanske beror på att deras bästa 19" inte får ha några problem ? För hur skulle det se ut. ..

 

Men jag lär väl som sagt aldrig få några pengar från nec och dustin vill väl antagligen inte ta tillbaka skärmen heller. Efter som tiden för bytesrätt har gått ut tackvare att NEC var så sega med att få ut en ny skärm.

 

Sen är det en sak till som irriterar mig, det är att Nec skickade ut en gammal skärm i utbyte mot min nya.

 

Så vad gör man, någon som har en tanke vad det kan vara för fel ? Eller hur man skall gå tillväga för att få tillbaka pengarna kanske om inte problemet går att lösa ? Måste man gå till ARN isf ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prövat byta till en högkvalitativ strömkabel till skärmen (sic)? Och framförallt ett annat grafikkort, nvidia-baserade kort och gamla trio är klart inte kända för att ge en riktigt bra signal, skuggor är tyvärr vanliga.

 

Iaf de förslag jag har ;)

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...