Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ikea home planner


Nikodemus2

Rekommendera Poster

Hej !

Är det någon som har problem med "Ikea home planner"? Skapade ett kök i det för en vecka sedan och nu kan jag inte öppna den. Det går inte att öppna programmet helt enkelt. kommer aldrig till inloggningen.

 

Med vänlig hälsning Niclas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Menar du att du klickar på Starta-knappen på http://www.ikea.com/ms/sv_SE/rooms_ideas/splashplanners_kitchen.html men inget händer?

Gå igenom systemkraven som står på den sidan också.

Har du samma webbläsare inkl. samma version som förra veckan?

Hejsan!

Ja nästan. Jag kommer till sidan där man istallerar på nytt. Men om jag klickar på installera så hander ingenting.

Provade på min jobbdator idag och där funkar det som det ska. Jag har inte gjort några förändringar I systemet. Jag tänkte först att jag kunde avinstallera det lilla programet som installeras första gången och köra in den på nytt. Problemet är att jag hittar inget program att ta bort någon stans. Har provat att köra F-Secure en sväng ifall det fans något virus men den hittar ingenting.

 

Mvh Niclas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag skulle tro att det är ett tillägg till webbläsaren och sådana avinstallerar du inifrån webbläsaren. Kolla efter menyval som heter något med "tillägg".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen. Nu har jag gått in i IE och tagit bort tillägg som verkar höra ihop med Ikea. Ingen skillnad dessvärre. Det enda jag kan se som inte stämmer i systemkraven är att jag kör IE 11. Det står 8,9 i systemkrav. Men hur gör man för att testa det? Kan man backa det? Och det har ju funkat tidigare??

Hel mysko.

Med vänlig hälsning Niclas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag vet ju inte när IE 11 installerades i din dator, men det är möjligt att backa till den version du hade innan genom att följa Microsofts beskrivning för hur man avinstallerar Internet Explorer 10 och återfår den tidigare versionen av Internet Explorer i denna artikel: http://support.microsoft.com/kb/957700

 

Du kan ju också använda någon annan webbläsare, t ex Firefox.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...