Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dator


Zooger

Rekommendera Poster

Tja, jag har börjat tröttna på min sega laptop och ska nu köpa en stationär speldator.

 

Jag kan inte så jätte mycket så jag vill gärna ha hjälp. Jag vill hålla mig mellan 4000-6400 ungefär :) Jag har kollat på 2 st

 

http://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=10824

 

http://greattech.se/product.html/infinity-calibre

 

Jag vill gärna ha hjälp av ni som är erfarna :) Tack i förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chassi: Fractal Design (mycket bra och tyst och luftigt chassi har nog inte haft bättre)

Moderbord:ASUS och CPU: INTEL I5 duger. gärna nya generationen.

Nätaggregat:650W, Corsair är stabila modulärt  är bra

 

Minnen: 8-16GB valfritt (mer desto bättre)

 

Grafikkort, Där finns det många som har åsikter. Jag kör med AMD just nu 6800serien. funkar bra med de nya spelen.

 

Sedan lagring: Operativsystemet bör ha SSD, sedan en extra Mekanisk på 1TB- 2TB SATA 6 där du installerar spelen och annat.

 

Detta är min åsikt...sedan får du bestämma själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag själv har blivit tipsad om Intet eller Komplett jag tycker man kan hålla sig till dem, de har bra garanti med.

Sen kanske om du möjligen kan spara till ca 10000 så tjänar du nog mycket på det på prestanda. 

Men det beror ju lite på vilka spel du ska köra såklart. Det bästa är om du kan plocka ihop ett eget bygge på t.ex Inet 

Eller försök hitta någon som kan hjälpa dig med det. Tyvärr är jag för okunnig själv. 

Men du tjänar nog på det. om du inte kan montera dator delarna själv så kan man välja montering. Det tar de ca 700 kr för har jag för mig.

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Vilka spel pratar vi om som är mest intressanta?

 

Varför jag frågar?

Olika spelutvecklares sk. spelmotorer fungerar olika bra med antingen AMD eller nVidias grafikhantering

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Vilka spel pratar vi om som är mest intressanta?

 

Varför jag frågar?

Olika spelutvecklares sk. spelmotorer fungerar olika bra med antingen AMD eller nVidias grafikhantering

Jag kör Call of Duty Ghost, Splinter Cell Blacklist just nu med ett Powercolor 6870

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har detta fabriksöverklockade grafikkort: ASUS HD7870-DC2TG-2GD5-V2

Och det fungerar faktiskt riktigt bra t.o.m i Crysis 3(!) fast med nedställda grafikinställningar.

I Far Cry 3 och BF3 kan jag i princip köra med Ultra, även om jag just nu vill ha ett lite värre grafikkort.. :P

 

Och AMD HD 7000 serien ersätts nu av R 200-serien se denna tråd: Battlefield 4 uppgradera grafikkort

Men, i samband med detta så kommer alla AMD HD7000 seriens grafikkort att fasas ut och AMD har sagt att det blir prissänkningar på dessa.

 

Så tex.ett HD 7970 GHz Edition (Prisjakt), som är ett rejält kraftfullt grafikkort kan nog fås till ett bra pris framöver, så fort R9 290 och 290X korten från partnertillverkarna släpps med deras egna kyllösningar och annat extra.

Se också denna artikel från NH: Asus toppmodeller av Radeon R9 290/290X får mest avancerade kretskortet hittills

 

Annars ett Asus Radeon HD7970-DC2T-3GD5 3GB

Och på Prisjakt

 

Men skall du ha en dator i den prisklassen 4000-6400 idag så blir naturligtvis dessa alternativ över budget, såvida du inte väntar ett tag.

 

  • Radeon HD7850 2GB GDDR5 är annars det grafikkort som ger mest prestanda/kontra pris och som också finns förvalt i din Komplett-länk ovan.

 

Själv är jag kanske inne på just ett R9 290 kort...

Mvh :unsure:

 

[Edit] Självklart finns ju naturligtvis nVidias olika modeller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag kör ju typ call of duty bo2, t.ex. och även Minecraft (Det tar ju dock inte så mycket men på högsta inställningarna så kräver det) Jag kör bara 20-50 fps på lägsta inställningarna på mc och cod måste jag köra minimerat för att kunna köra. 

 

Så ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...