Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MO Outlook 2013


Glimmer

Rekommendera Poster

Har lite trassel med detta.

Tittade först på gamla inlägg här och hittade då från 17 januari, och framåt, en person som tydligen hade likartade problem.

Då tänker man ju alltid att det var skönt att inte vara ensam.

 

Jag kan alltså inte skicka från detta Outlook 2013. Får felkod  0x800700 0E, (med reservation för bokstav O och siffernollor).

Och i och med att det inte kopplar upp för hemtagning så skickar det inte heller.

Däremot, som ovanstående tidigare person gjort, så går mina testsändningar iväg.

 

Och även jag har då installerat Thunderbird. Och minuten efter det var allt igång och det programmet

fungerade utan mankemang.

Å andra sidan gillar jag inte programmet direkt. Lite brötit, som vi skaraborgare säger.

Men det fungerar.

Synd att inte gamla 6an kan tas med till Win7 eller 8. Mer behövs egentligen inte. Men så är det.

 

Det enda jag i 2013 kunnat undra över är varför det i KONTOINSTÄLLNINGAR  --  EPOST  därnere står

 

Det valda kontot skickar nya meddelanden till följande plats:

( bakom knappen med  BYT MAPP )       Min Outlook-datafil(1)\Inkorgen

 

Skall inte skickade gå via UTKORGEN.

 

Men å andra sidan, inte 17 går det att ändra på det.

 

Så det blir väl att se hur gamla EUDORA har det om jag inte hittar nå't annat.

Eller finns det mer att välja på?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lite trassel med detta.

Tittade först på gamla inlägg här och hittade då från 17 januari, och framåt, en person som tydligen hade likartade problem.

Då tänker man ju alltid att det var skönt att inte vara ensam.

 

Jag kan alltså inte skicka från detta Outlook 2013. Får felkod  0x800700 0E, (med reservation för bokstav O och siffernollor).

Och i och med att det inte kopplar upp för hemtagning så skickar det inte heller.

Däremot, som ovanstående tidigare person gjort, så går mina testsändningar iväg.

 

Och även jag har då installerat Thunderbird. Och minuten efter det var allt igång och det programmet

fungerade utan mankemang.

Å andra sidan gillar jag inte programmet direkt. Lite brötit, som vi skaraborgare säger.

Men det fungerar.

Synd att inte gamla 6an kan tas med till Win7 eller 8. Mer behövs egentligen inte. Men så är det.

 

Det enda jag i 2013 kunnat undra över är varför det i KONTOINSTÄLLNINGAR  --  EPOST  därnere står

 

Det valda kontot skickar nya meddelanden till följande plats:

( bakom knappen med  BYT MAPP )       Min Outlook-datafil(1)\Inkorgen

 

Skall inte skickade gå via UTKORGEN.

 

Men å andra sidan, inte 17 går det att ändra på det.

 

Så det blir väl att se hur gamla EUDORA har det om jag inte hittar nå't annat.

Eller finns det mer att välja på?

 

Jaha jag testade just en gång till

då blev det en annan felkod    0X8004010 F

 

Och det där med Eudora kan vi glömma. Där finns inget att hämta längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 


Det valda kontot skickar nya meddelanden till följande plats:

(bakom knappen med BYT MAPP)    Min Outlookdatafil(1)\Inkorgen

 

Med det menas att nya meddelande du får skickade till dig, skickas till den mappen.

 

Har man flera mail-konton kan man välja att skicka alla nya mail man får till den inkorgen, bara för att slippa ha en inkorg för varje mail-konto.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med det menas att nya meddelande du får skickade till dig, skickas till den mappen.

 

Har man flera mail-konton kan man välja att skicka alla nya mail man får till den inkorgen, bara för att slippa ha en inkorg för varje mail-konto.

 

 

Ja det låter bra.

Det har jag alltid haft, alla fyra konton till samma mapp.

 

Men i nuvarande 2013-fall så gör det ju skit detsamma eftersom inget kommer . . alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också problem med Outlook 2013, kan skicka men inte ta emot post. Kan däremot ta emot o skicka via Webmail. Är det någon som vet hur jag ska få det att fungera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också problem med Outlook 2013, kan skicka men inte ta emot post. Kan däremot ta emot o skicka via Webmail. Är det någon som vet hur jag ska få det att fungera

Det verkar vara en del som har problem med Outlook 2013 för närvarande. Det finns några i Microsofts community som hämtar mejlen från Bredbandsbolaget resp. Telia som nyligen fått problem med det.

 

Det var två Microsoft-uppdateringar som kom ut för en knapp vecka sen som hade att göra med Office. Var det efter installationen av de uppdateringarna som det inte längre gick att hämta mejlen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej alla.

Jag har läst inläggen här och på Microsofts Community om detta stora fel. Där fanns 2 personer som lade ner hela sin själ i att komma tillrätta med mailen men inte lyckats. En hade haft en datatekniker inkopplad men inte heller denne man lyckades.

Måste säga att jag är bestört och förvånad att MS inte lyckas lösa detta. Det är oerhört irriterande att inte få e-posten rätt. Och inte går det att kontakta behörig och kunnande personal på MS.

Provade länken till Microsoft som Cecilia tipsade om http://support.micro....com/22/2659085

men det hjälpte inte heller.

Vad gör man ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Eftersom Microsoft är fullt medvetna om problemet och inte har kommit fram till någon lösning än hjälper det inte att ta kontakt med Microsoft. Det gäller ju inte alla personer som använder IMAP i Outlook utan endast en del så det tar väl väl lite tid att komma underfund med vad som skiljer mellan de datorer där det fungerar och de där det inte fungerar.

 

När det gäller vad man gör tills det är löst kan man använda webbmejl, gå över till POP3, använda ett annat e-postprogram och liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nytt år nya problem. Det är det enda som säkert händer.

Nu till detta gamla epost-problem med Outlook 2013 som jag startade

i mitten på november förra året.

 

Som jag tidigare sagt, tacka vet jag Outlook Express.

Men det fungerar ju inte längre från 7:an och uppåt.

 

Och Outlook 2013 är bara sk--. Dessutom tycker jag det är en massa

tjafs som inte behövs och det är för "ljust".

Som framgår i denna grupp av frågor o svar är det en hel del som

har liknande krångel. Å så vill vi ju inte ha det, i varje fall inte jag.

 

Så jag har äntligen löst det till belåtenhet!!

Jag tog helt enkelt bort Outlook 2013 och installerade Outlook 2007.

NU fungerar allt som det skall och belåtenheten är givetvis stor.

 

Resten av Office 2013 får sitta kvar, i alla fall så länge det inte krånglar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...