Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Motorola VIP 1963 och Telia


solidstate

Rekommendera Poster

Godafton!

Har Telia med detta modem. Är det lönt att försöka få något inspelat från den inbyggda HD´n till en video eller DVD?

Använder HDIM till TV´n. 2st USB-utgångar är ej aktiverade. "japankontakterna" är till yttre ljudanläggning.

Återstår en scart till TV´n  och en scart till video. Scart till video ville sig inte. Skall jag försöka använda scart TV med övergång till s-video till en DVD?

 

Solidstate

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte det finns något praktiskt sätt att lösa detta på tyvärr.

SCART är säkert skyddat via macrovision vilket du då måste tvätta bort (filter finns).

Samma problem över S-video och komposit troligtvis.

 

Låt mig säga, kvalitén du kommer få på inspelningen blir nog inte vad du hoppats på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia har tyvärr bestämt att man inte ska kunna göra som du vill, du kan spela in från tv´n direkt på denna box som vanligt, men inte på annat sätt, du kan inte heller plocka över det inspelade till något annat media.

Den specifika mjukvaran i boxen hindrar detta.

Alltså måste man stoppa in annan mjukvara, lyckas man med det "inte att rekommendera", så frånsäger sig Telia all support, garantier osv, direkt.

 

Håller därför med Monshi, finns ingen bra lösning på detta tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde det inte gå att stoppa HDMIn direkt till t.e.x. bärbar dator med rätt programara? VLC-player?

Någon på Telia påstod att enda möjligheten var att ta ut HDn och läsa den direkt.

De vill jag inte göra för de 2 program som det gäller. Om boxen inte kraschar mer ( har gått bra senaste tiden) kan jag kanske göra det när den ger upp. Jag kör time-shift ganska flitigt. Om något går sönder är det väl troligtvis HDn då tyvärr.

 

Solidstate

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, HDMI i datorn är en utgång.

HDMI-standarden godtar inte att en enhet tar emot och spelar in det som visas upp. Det går icke.

Enda möjligheten är en mycket lång väg att gå, nämligen

1. ta ur hårddisken ur enheten

2: Anslut i dator

3: Klura ut vilket filsystem som används

4: Knäck den kryptering som filerna har.

 

Dvs inte möjligt för en utan väldigt specifika kunskaper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HDMIn en utgång javisst, naturligtvis, hjärnsläpp av mig.

Axess hade en 90 minuter lång film om Berlin efter kriget ända fram till murens fall. Kanonbra film.

Släktforskarprogrammet om Mårten Palme var också intressant att ha på på DVD.

Tack för att ni ser till att jag inte slösar bort tid och pengar i onödan.

 

Solidstate

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...