Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mitt Internet vill inte, vill, vill inte, vill...


clove

Rekommendera Poster

Mitt internet beter sig som det vill. men inte som JAG vill.

 

Ena dagen inga problem - andra dagen helt omöjligt att nå en uppkopppling.

Ena dagen når jag inte nätet i vanligt körläge - men i felsäkert läge med med internet

Ibland får jag meddelandet: Saknar IP-konfiguration - Ibland Internetåtkomst saknas.

Ibland hjälper det att fimpa elförsörjningen till Väggskåpet och därigenom nollställa "interfacet" där - (tror jag alltså) Ibland hjälper inte det.

Jag har alltså en kabelanslutning till husets operatörsfritt installerade nät och TYFON som min leverantör. De har tilldelat min tjänst en DHCP-tilldelad IP-adress, och det fungerade utmärkt från start.

Bara stoppa in sladden och köra igång.

MItt nätverkskoirt verkar fungera med senaste uppdaterad drivrutin. Under "Nätanslutningar" är [erhåll en IP-adress automatiskt] ikryssad liksom [erhåll adress till DNS-servern automatiskt]

Och det har funkat i dryga året. MEN sista månaden har det strulat fram och tillbaka.

 

Berätta nu snällt var felet sitter! :)

 

Finns det någon klok hjärna här på detta eminenta forum, som vill ha de stora vänligheten att hjälpa mig, en fattigpensionär, dessvärre med lika stora bister i äment  "IT-teknik", som i "Keramikmålning i Mongoliet under tidig medeltid"

Men bjuda på kaffe kan jag allt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

istället att berätta hela livshistorien, berätta på klarspråk vad är det för fel? Kör du trådlöst eller sladd? Vilken Windows har du? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...