Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Alternativ till Palm Pilot


Mållgan

Rekommendera Poster

Jag har en Palm Pilot handdator som jag har haft i många år och som funkar perfekt, även synkningen med Windows 7, 64-bitdatorn. Datahistoriken är ju nästan evig vilket jag uppskattar. Finns det något likvärdigt alternativ där IPhone 5-telefonen kan användas som handdator och där data sparas under många år?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror lite på vad du vill spara, jag använder en Nokia lumia telefon med windows på och min adressbok, mina sms och mina anteckningar är sparade på en server och har varit det väldigt läge. Inte sms kanske det är en ny funktion, men adressboken har jag haft på flera telefoner i kanske fem år.

 

En fördel med att mina anteckningar är sparade på en  server är att jag kommer åt dem på min surfplatta och min dator också, något som är jättetoppen. Jag använder min surfplatta att ta anteckningar med på min japanskakurs och dom dyker upp i telefon och på dator av sig själva.

 

Iphone beter sig likadant om jag förstår saken rätt. Eventuellt måste du installera program för att kunna använda anteckningar på det viset.

 

Höll på att glömma! kalendern beter sig på samma sätt. Den sparas också på en server så jag kommer åt den i telefon, pc och surfplatta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...