Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HP Laserjet 1010 med Acer 1810tz


Christian301

Rekommendera Poster

Christian301

Finns det något sätt att få min gamla HP Laserjet 1010 att fungera med min Acer 1810tz (Windows 7) ?

 

Det finns tydligen inte drivrutiner för Windows 7 för den skrivaren. Köpte ny toner för 850:- så det är synd att det inte fungerar. Den förra tonern räckte i 6 år. Tyvärr blev min förra dator som hade windows XP stulen.

 

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian301

Ja det är den skrivaren. På den länken letade jag och hittade att laserjet 1010 inte fungerar med windows 7, om jag fattade rätt :

 

 

If you have a product that is not supported in Windows 7, you may be eligible for a trade-in allowance you can use toward the purchase of any new HP printer and more. If you are using the new Windows 7 operating system on your PC, you might also consider an upgrade to a newer HP product that will work with Microsoft's new Windows 7 operating system.

 

Alltså man rekommenderas att byta in den och köpa en ny som passar med windows 7. Det finns alltså ingen lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

Det kanske det gör.

 

Kolla in dessa olika Eforum trådars inlägg, för att se om det inte finns en lösning.

 

//eforum.idg.se/topic/334300-hp1010-och-windows-7/?p=1600406

//eforum.idg.se/topic/327216-drivrutin-till-hp-laserjet-1010/?p=1531501

 

I sista hand kan du prova med en Vista drivrutin?

//eforum.idg.se/topic/332932-vista-driver-för-hp-laserjet-1000-series-efterlyses/?p=1561412

 

Mvh

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...