Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spam


Torparen

Rekommendera Poster

Har varit nära nog helt förskonad från en massa info (spam?) på min skärm. Men från och med i går så haglar det över mig olika varianter. "lite diskutrymme, din dators prestanda är låg. en massa olika spel m.m.

 

Under gårdagen var jag in på google och sökte efter gratisprogram för PowerPoint och även ladda hem ett sådant, för övrigt kan jag inte minnas att jag gjort något utöver dagliga rutiner.

 

Som en följd av alla störningar körde jag en fullständig scanning av hela datorn med hjälp av AVG.

 

AVG prenumererar jag på och lever i tron att det skall vara ett bra program.

 

Emotser synpunkter och hjälp. 

 

Varningstexterna kommer från Reg Clean Pro och Me Afee

dessa två program avinst i går om denna info kan vara till hjälp.

 

En skånings livsnorm:

​"hellre spränger jag en tarm än att krögaren skall tjäna på mig." 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit nära nog helt förskonad från en massa info (spam?) på min skärm. Men från och med i går så haglar det över mig olika varianter. "lite diskutrymme, din dators prestanda är låg. en massa olika spel m.m.

 

Under gårdagen var jag in på google och sökte efter gratisprogram för PowerPoint och även ladda hem ett sådant, för övrigt kan jag inte minnas att jag gjort något utöver dagliga rutiner.

 

Som en följd av alla störningar körde jag en fullständig scanning av hela datorn med hjälp av AVG.

 

AVG prenumererar jag på och lever i tron att det skall vara ett bra program.

 

Emotser synpunkter och hjälp. 

 

Varningstexterna kommer från Reg Clean Pro och Me Afee

dessa två program avinst i går om denna info kan vara till hjälp.

 

En skånings livsnorm:

​"hellre spränger jag en tarm än att krögaren skall tjäna på mig." 

Jo redigeringen avser texten "Varningstexterna kommer från Reg Clean Pro och Me Afee

dessa två program avinst i går om denna info kan vara till hjälp." Detta kom jag på efter det att jag sänt i väg frågan Sorry en aning luddugt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gratisprogram för PowerPoint och mycket mer är OpenOffice och LibreOffice.

Vad hette det program du laddade ner ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej selma!

Du gjorde helt rätt som avinstallerade Reg Clean Pro och Me Afee. Me Afee låter skumt till skillnad från Mc Afee och här kan du läsa om Reg Clean Pro: 

http://utanvirus.se/registry-cleaner-pro/

 

Svara gärna på jannejannes fråga!

 

P.S. När jag laddar ner något brukar jag vara noga med att bocka av de tilläggsprogram som föreslås under installationen. Det betyder inte att dessa tillägg alltid är onödiga eller dåliga. Jag provade frivilligt ett Mc Afee-tillägg som skulle kolla om mina grejer var uppdaterade men avinstallerade det senare då det inte behövdes. Secunia är mycket bättre.

 

AVG gratis antivirus har fungerat bra för mig också i flera år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo redigeringen avser texten "Varningstexterna kommer från Reg Clean Pro och Me Afee

dessa två program avinst i går om denna info kan vara till hjälp." Detta kom jag på efter det att jag sänt i väg frågan Sorry en aning luddugt

Har meddelandena upphört nu när du har avinstallerat de två programmen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

 

Tack till alla som kommit med tips. 

 

Tyvärr la datorn av fram på småtimmarna, har en bärbar Dell med garanti.

Har haft kontakt med Dell kommer att få skivor för att ominstallera W8. Då det gäller Mc Afee

hade jag skrivit fel avsåg Mc Afee..

Som tur är så har jag 4000 foto som jag lagt på en sep hd.

Så tills vidare låter vi ärendet vila.

Lennart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...